S-a încheiat a doua ediţie Creative Est Festival

A doua ediţie a festivalului regional Creative Est a avut loc între 10 şi 16 octombrie la București cu scopul de a atrage atenția asupra potențialului uriaș al industriilor creative românești și est-europene. O săptămână de workshopuri, conferințe și expoziții a adus în același loc lideri creativi din Franța, Serbia, Estonia, Germania și Ucraina alături de artiști, artizani și antreprenori români.

Fosta fabrică de textile din complexul Industria Bumbacului a fost readusă la viață în cadrul Market-ului Creative Est – 50 de proiecte de artă, design, modă, tehnologie, gastronomie și dezvoltare urbană au transformat un spațiu industrial în destinație principală de descoperire a creativității locale. Evenimentul, menit să conecteze creatorii români cu publicul larg, a inclus o serie de instalații interactive ce au mixat muzica cu noile tehnologii, concerte și workshopuri de scratch Djing. Peste 3000 de bucureșteni au vizitat marketul industriilor creative peste weekend și au cumpărat produse originale realizate de designeri, susținând astfel afacerile la scară mică ce pot pune în mișcare un ecosistem economic alternativ.

oameni-la-creative-est-market-2 oameni-la-creative-est-market

creative-est-market-2

Opt startup-uri din tehnologie, meșteșuguri și design au participat la sesiunea de pitching „Get in The Ring România”, organizată în cadrul celei de-a doua ediții Creative Est și susținută de Banca Transilvania cu premii în valoare totală de 5000 de Euro. Fabulous Baskets, Meșteshukar Boutique, Nod Makerspace, Printoteca, Stația de Joacă, Reflex, Alception și BioFarming Manager și-au pitch-uit ideea de business în fața unui juriu format din antreprenori români consacrați și specialiști din domeniul bancar. Premiul cel mare, în valoare de 3000 de Euro, plus un loc în finala „Get in The Ring” din Singapore a revenit startup-ului ReFlex, un soft medical inovator menit să revoluționeze relația medic-pacient.

pitching-event-creative-est-2

Conferința centrală a festivalului, A City Shaped by Creative Industries, a constat într-un maraton de 9 studii de caz despre cum industriile creative pot avea un impact major în ecosistemul urban. Cum se pot transforma spațiile periferice ale orașului în clustere de industrii creative generatoare de locuri de muncă? Cum pot avea antreprenorii creativi o voce comună în fața autorităților locale și naționale? Au fost doar câteva dintre subiectele dezbătute în cadrul evenimentului. Printre speakerii care au adus la viață povești din spații geografice diferite s-au numărat Boris Meggiorin (Franța), Roman Tugashev (Ucraina), Anja Arandjelovic (Serbia), Edgar Kaare (Estonia),  Egbert Ruhl (Germania), Constantin Goagea (România).

a98v8617

Acordând o atenție deosebită gastronomiei artizanale, o industrie care s-a dezvoltat înfloritor în ultimii ani în România, Creative Est a găzduit prima dezbatere despre domeniului cafelei de specialitate, aducând proprietarii celor mai populare coffee-shopuri și prăjitorii de cafea din București față în față cu publicul larg. O primă întâlnire a food truck-urilor din București a pus pe hârtie agenda comună de nevoi și cerințe ce ar putea fi înaintate autorităților în vederea dezvoltării armonioase a acestui sector.

being-in-the-coffee-industry_workshop workshop-creative-est

Creative Est a alăturat studenții și antreprenorii din industriile creative românești cu specialiști europeni, oameni din banking, autorități locale, reprezentanți ai investitorilor internaționali și publicul larg, cu scopul de a crește nivelul de profesionalizare al designerilor, artiștilor și artizanilor români dar și cu dorința de a populariza cât mai mult produsele acestora. Misiunea Creative Est continuă cu următoarele ediții.

În weekendul 22-23 octombrie, market-ul Creative Est va ajunge și în orașul Brașov, găzduind standuri de modă și design. Brașovenii sunt invitați sâmbătă, la Coresi Mall și duminică, la HOF Cafe, pentru a explora și cumpăra produse de la Dizainăr, Nerv, Mika design, Be Clock Wise, Turific, Nod Markerspace și nu numai. Programul complet este disponibil pe site-ul festivalului Brașovul Creativ.

Creative Est nu ar fi fost posibil fără sprijinul partenerilor care au acordat un vot de încredere industriilor creative românești. Partener principal al creativității: Banca Transilvania. Festivalul a avut loc sub patronajul Reprezentanței Comisiei Europene din România, cu sprijinul Arcub și Primăria Municipiului București, al Ministerului Culturii și cu contribuția Telekom și Silva. Echipa Creative Est mulțumește celor care împărtășesc viziunea festivalului: NOD Makerspace, Diploma, Gea Strategy & Consulting, Romanian Design Council, Suedia Creativă, Wolfhouse Productions, Gastrobar, Institutul Polonez, Monograf, M60.

Parteneri media: Radio Guerrilla, UTV, Wall-Street, Start-up.ro, Iqads, Art7, Decat o Revistă, Zeppelin, Igloo.

corner-interactiv-creative-est family-day-creative-est

a98v8333

a98v9038

a98v9046

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>