Creativitate si competitivitate

Pasiunea noastra pentru industriile creative a aparut undeva prin 2007, cand am interactionat pentru prima oara cu acest concept la un proiect ce se numea Youth Summit.

La vremea respectiva, faceam o treaba de care nu stiam ca urma sa fie atat de vizionara. Am vorbit la aceea vreme de educatie si ne-am focalizat pe educatia in industrii creative si educatia in stiinta & tehnologie. Dupa cum puteti vedea si in documentul acesta, concuziile sunt destul de interesante si concrete.

In 2008, am continuat Youth Summit si am intrebat daca industriile creative pot fi unul dintre cele mai importante diferentiatoare pentru Romania, respectiv daca Romania poate fi competitiva. Toti cei care au participat au zis DA cu niste conditii, concluzia de baza fiind ca e important mai intai sa avem domeniul bine definit si functional in Romania si apoi sa ne punem problema extinderii.

In 2008, ORICUM a decis sa “walk the talk”, sa creeze modele de succes care sa demonstreze ca asa ceva e posibil. Intre timp insa e minunat ca multi alti oameni au realizat potentialul sectorului, si ceea ce parea ireal in 2008 azi se intampla. Odata cu aparitia Consiliului National pentru Competitivitate si a Draftului Strategiei de Competitivitate a Romaniei 2012-2020 se intampla ceea ce in trecut parea de neconceput. La capitolul principalele directii apare negru pe alb “Sustinerea sectoarelor strategice (inclusiv sectorul industriilor creative)”.

E clar ca suntem pe o directie buna si ca viziunea noastra… deodata nu mai pare atat de SF precum era in 2008.

Pana una alta, va invit sa va dati cu parerea despre Strategia Nationala de Competitivitate – cu cat mai multe sugestii si opinii cu atat mai mult va fi influentata directia.

Razvan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>