Cele mai discutate industrii creative in social media. O analiza ORICUM si Zelist Monitor

Care sunt cele mai vizibile si mai discutate ramuri ale industriilor creative in social media si in media online? ORICUM si Zelist Monitor si-au pus aceasta intrebare si au incercat sa raspunda printr-un research care se refera la perioada de monitorizare 08 octombrie 2010 – 07 octombrie 2011.

Demersul descriptiv al cercetarii a urmarit in prima etapa operationalizarea conceptului de “industrii creative” si stabilirea termenilor care definesc cel mai bine contextul semantic al creativitatii. Au fost selectate 23 de cuvinte-cheie, o parte dintre ele reprezentand denumirea specifica a unei industrii creative, iar alta parte fiind sinonime folosite uzual in limba romana. Pentru definirea contextului semantic al creativitatii au fost stabilite 4 cuvinte cheie, in asociere cu care au fost introdusi spre monitorizare toti cei 23 de termeni amintiti anterior. Vizibilitatea industriilor creative ce cuprind mai multi termeni-cheie este data de suma mentionarilor inregistrate de fiecare expresie.

Sursele investigate au fost compuse din 63.500 de bloguri, 51.326 de conturi romanesti de Twitter, 1.500 de feeduri ale principalelor publicatii online din Romania,1.500 de pagini publice si grupuri publice Facebook si principalele 25 de forumuri romanesti.

Iata cum arata topul vizibilitatii industriilor creative in social media romaneasca in perioada octombrie 2010 – octombrie 2011:

Research 1Iata mai jos si vizibilitatea tuturor termenilor-cheie monitorizati, in acceasi perioada:

Research 2La industriile creative compuse din mai multi termeni, vizibilitatea este data de suma mentionarilor termenilor-cheie. De exemplu: “Film, video si fotografie” (“film”, “video” si “fotografie”), “Moda” (data de suma mentionarilor termenilor-cheie “moda” si “fashion”) “Advertising” (suma mentionarilor termenilor-cheie  “advertising” si “publicitate”), “Arte si piata de arta” (“arte” si “piata de arta”), etc.

In continuare, referindu-ne la universul creativitatii, cadrul in care s-au efectuat toate masuratorile, s-a stabilit dimensiunea acestuia ca fiind reprezentata de totalitatea mentionarilor termenilor-cheie: “creativitate”, “creatie”, “copyright” si “drepturi de autor”. Cu ajutorul Zelist Monitor, s-a observat ca in ultimul an in social media romaneasca au existat 53.325 de astfel de mentionari.

Research 3Din datele de mai sus se observa ca din totalul mentionarilor referitoare la creativitate, creatie, copywright si drepturi de autor publicate in decursul ultimului an, 14,8% sunt in legatura cu industria creativa a filmului. Altfel spus, 1 din 7 mentionari despre creativitate sunt in legatura cu domeniul filmului si al fotografiei. Din totalul mentionarilor in legatura cu creativitatea – definita prin termenii amintiti anterior – 9% sunt in legatura cu industria creativa a muzicii si 6% cu cea a modei.

Zelist Monitor reprezinta cea mai complexa si cea mai utilizata platforma de monitorizare si masurare social-media din Romania. Cu ajutorul analizelor de natura cantitativa si calitativa a continutului, prin prezentarea interactiva a datelor demografice ale emitentilor, cu ajutorul rapoartelor despre concurenta si a analizei de impact privind viralizarea mesajului comunicat, profesionistii din domeniul comunicarii pot intelege tabloul complet al reputatiei brandurilor in social media romaneasca.

One thought on “Cele mai discutate industrii creative in social media. O analiza ORICUM si Zelist Monitor

  1. Pingback: Doua tampenii prea romanesti |

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>