Sambata e Noaptea Lunga a Filmelor Scurte

Un an intreg au fost aplaudate si premiate de juriile celor mai mari festivaluri de film. Maine, pe 8 iunie, scurtmetrajele lumii isi dau intalnire la ShortsUP. A 5-a editie Noaptea Lunga a Filmelor Scurte are loc la Turbohalle, cel mai mare spatiu urban fost industrial dedicat evenimentelor culturale neconventionale. Intre apus si rasarit de soare, spectatorii ShortsUP vor experimenta ce inseamna sa visezi cu ochii deschisi, in compania celor 6 ore de comedii, animatii, filme de aventura, filme fantastice sau drame intense. Programul filmelor.

O sumedenie de filme scurte si bune vin la pachet cu muzica buna, antrenamente ludice si expozitii de arta urbana. Electric Brother  exploreaza muzical lumea filmului printr-un DJ set in ton cu cea mai lunga noapte cinematografica a anului. De la 20:30, Terasa Turbohalle va fi animata de vibratiile jazzy ale filmelor frantuzesti, de ritmurile soul si r’n’b din filmele americane ale anilor 70’ sau de nuantele disco, funk si pop ale peliculelor recente. TRAILER.

La ShortsUP Lounge Zone, povestea unui altfel de Bucuresti prinde viata in expozitia Bucuresti Optimixed, rezultatul interventiei spontane a 12 artisti ilustratori. In pauzele dintre filme, imaginatia spectatorilor curiosi va fi pusa la incercare in zona dedicata jocurilor de societate. Jungle Speed, Dobble, Catan, Dixit, Ligretto, Fluxx si alte cateva boardgames oferite de Red Goblin pregatesc terenul pentru socializare.

Biletele pot fi cumparate in avans prin MyTicket sau Eventim la pretul de 30 de lei sau la eveniment la pretul de 35 de lei. Mai multe detalii pe www.shortsup.ro.

Va asteptam antrenati pentru cea mai lunga noaptea cinematografica a anului! :)

 

Ultimele cursuri de antreprenoriat creativ in Cluj, Iasi, Timisoara

In luna iunie are loc ultima serie de cursuri gratuite pentru tinerii interesati sa aduca ideile creative la viata. Trainigurile se desfasoara in perioada 12 – 29 iunie in Cluj, Iasi si Timisoara, orase in care industriile creative aduc cea mai mare contributie la economia nationala, dupa Bucuresti.

Un curs dureaza 3 zile si e sustinut de traineri cu experienta solida in business, comunicare, management de proiecte, management si marketing cultural. Absolventii vor avea la final business plan adaptat breslei creative, elaborat impreuna cu trainerii programului precum si o diploma de participare acreditata ANC (ex-CNFPA). Cursurile se adreseaza asadar celor care au deja o idee de proiect in industrii creative si isi doresc sa o transforme in afacere, fie ca lucreaza, studiaza sau isi demonstreaza interesul profesional in domeniu.

Inscrierea  este gratuita si presupune completarea unui formular de participare, disponibil mai jos

Cluj: http://www.crestetalente.ro/inscriere-training-cluj

  •  12 – 14 iunie 2013: deadline inscriere: 7 iunie
  •  17 -19 iunie 2013: deadline inscriere: 10 iunie

Iasi: www.crestetalente.ro/inscriere-training

  • 16-18 iunie – deadline inscrieri:  10 iunie

Timisoara:  www.crestetalente.ro/inscriere-training-timisoara

  •  27-29 iunie 2013: deadline inscriere: 18 iunie

 

Seminarul industriilor creative la Iasi

Al treilea seminar regional al industriilor creative face o oprire la Iași. Creativii din nord-estul țării vor putea afla mai multe despre cum se construiește un proiect cultural de succes pe 6 iunie, la hotelul Unirea (Strada Piața Unirii nr. 5).

Seminarul este prima platforma de networking si dezvoltare pentru cei interesati sa-si deschida un business in domenii precum: arte vizuale, cinematografie, design, arhitectura, moda, fotografie. Partea interactiva cuprinde 4 ateliere ce au în prim plan exemple de succes din domeniul economiei creative locale sau naționale. Agenda completa a evenimentului.

Speakerii care vor ghida atelierele:

Adriana Gheorghiescu, arhitect
Ciprian Ionescu, director al agenției de advertising September Media
Ana Raluca Chiosa, consultant fashion marketing
Alina Niculescu Manea, fondator al proiectului Creative Business Cup 

Seminarul are loc joi, 6 iunie, la hotelul Unirea (Strada Piața Unirii nr. 5), între 8.30 și 16.00. Participarea este gratuită, iar înscrierea constă în completarea unui formular disponibil la adresa http://www.crestetalente.ro/inscriere-seminar-iasi/. Termenul limită pentru trimiterea formularelor de înscriere este marți4 iunieora 16:00. 

Mai multe detalii gasiti si pe www.crestetalente.ro.

 

Seminarul regional al industriilor creative la Cluj

Despre industriile creative clujene: TIFF, Fabrica de Pensule, Jolidon, Cluj – Capitala Culturala 2021.

In mai ne-am propus sa punem industriile creative pe harta Romaniei! Dupa seminarul regional din Timisora urmeaza in ordinea fireasca intalnirea breslelor creative clujene. Pe 30 mai are loc seminarul industriilor creative si culturale la Cluj, un program de networking si dezvoltare pentru cei interesati sa-si deschida un business in domenii precum: arte vizuale, cinematografie, design, arhitectura, moda, fotografie.

Seminarul ii aduce la un loc pe: Tudor Giurgiu, director TIFF; Rarița Zbranca, membra a boardului directoral la Fabrica de Pensule, Olga Stanciu, director adjunct Jolidon si Florin Morosanu, director al asociatiei Cluj – Capitala Culturala Europeană 2021 si Razvan Crisan, fondator al asociatei ORICUM si initiator al proiectului cinematografic ShortsUP.

Participantii la seminar pot opta pentru unul din cele 4 workshopuri care se vor derula in paralel incepand de la 11:15. Fiecare atelier raspunde la cateva intrebari cheie pentru orice tanar antreprenor in industrii creative: cum se transforma un brand cultural regional in succes global? Cum prinde viata o initiativa culturala independenta care aduna sub un numitor comun artisti, organizatii si galerii de arta? Cum se transforma ideile in viziuni puternice? Agenda completa a seminarului e disponibila AICI.

Evenimentul are loc, joi, 30 mai, la hotelul Univers T (Strada Alexandru Vaida Voevod nr. 53-55), între 8.30 și 16.00. Participarea este gratuită, insa selectia consta in completarea unui formular online pana luni, 27 mai.  Formularul  il gasiti AICI.

FACEBOOK EVENT.

Mai multe detalii pe www.crestetalente.ro. Dragi creativi clujeni, va asteptam la seminar pentru a vedea cum putem aduce ideile inovatoare la viata! :)

Primul seminar regional al industriilor creative la Timisoara

Pe 23 mai, brandurile creative timisorene intra in dialog cu antreprenorii locali, in cadrul primului seminar regional dedicat industriilor creative romanesti.  Evenimentul isi propune sa creeze o platforma de interactiune unica intre breslele creative regionale.

Structura seminarului cuprinde prezentarea generala a contextului in care s-au dezvoltat industriile creative romanesti si 4 ateliere interactive ce au in prim-plan unele dintre cele mai active branduri creative timisorene. Speakeri locali:

Marius Giura, director la Festivalul de Jazz de la Garana
Ileana Pintilie, curator la Grupul de arta Sigma
Sorin Bechira, art director la agentia de Design X3Studio
Ovidiu Hrin, designer si manager cultural la micro-muzeul de design grafic si arta tipografica Typopassage Timisoara.

Studiile de caz locale prezente in cadrul seminarului provin din zone diferite ale industriilor creative, dar au numitor comun: toate au reusit sa parcurga drumul de la idee la un proiect de succes datorita unei viziuni puternice, si au demonstrat ca industriile creative romanesti si-au creat deja o piata.

Cele patru ateliere de lucru acopera tematici de actualitate, de la deconstruirea unui model de antreprenoriat cultural la valorificarea patrimoniului in peisajul urban actual. Ultima parte a seminarului cuprinde o sesiune de networking si discutii libere. AGENDA completa a seminarului si prezentarea speakerilor sunt disponibile aici. Mai multe informatii si pe pagina evenimentului de FACEBOOK.

Seminarul are loc joi, pe 23 mai la City Business Conference Centre Timisoara (Str. C. Brădiceanu nr. 10, clădirea CBC Corp D Mezanin), între 8.30 și 16.00 si se adreseaza celor interesati de una dintre industriile culturale si creative in dezvoltare, fie ca studiaza, lucreaza sau doresc sa-si dezvolte o afacere in domeniu.

Participarea este gratuita, insa selectia consta in completarea unui formular de inscriere disponibil la adresa www.crestetalente.ro/inscriere-seminar. Completarea formularului este o conditie obligatorie pentru inscriere. Termenul limita pentru trimiterea formularelor de inscriere este LUNI 20 mai. Mai multe detalii gasiti si pe www.crestetalente.ro.

Cursurile de antreprenoriat creativ ajung la Iasi

Incepand din luna mai, trainingurile de antreprenoriat in industrii creative se muta in tara! Primul oras pe lista este Iasiul, care va gazdui 2 runde de cursuri intensive in perioada 20 – 26 mai 2013.

Trainingurile se adreseaza tinerilor care vor sa-si deschida un business in unul din domeniile creativitatii: software, computer games, design, advertising, film, muzică, arte vizuale, performing arts, moda, meșteșuguri, arhitectură, etc. Cursurile acopera cele mai importante capitole ale unui plan de afaceri, cum ar fi: marketing cultural, comunicare și branding, strategie de vanzari si financiara.

 

Trainerii cursurilor de la Iasi sunt: Oana Ionita Nasui si Andreea Marc. Oana e managing partner la o galerie de arta contemporana si are o experienta solida in management si marketing cultural; Andreea este Specialist PR si de 10 ani lucreaza ca freelancer in Iasi, ocupandu-se de conturi locale, nationale si internationale pe partea de PR, organizari de evenimente, social media, copywriting si training. Mai multe detalii despre traineri gasiti pe www.crestetalente.ro/traineri.

La finalul cursului, iesenii vor avea un business plan adaptat breslei creative, elaborat impreuna cu trainerii programului precum si o diploma de participare acreditata ANC (fost CNFPA). Cursurile se adreseaza celor care au deja o idee de proiect in industrii creative si isi doresc sa o transforme in afacere, fie ca lucreaza, studiaza sau isi demonstreaza interesul profesional in domeniu.

Datele cursurilor si termenele de inscriere sunt:

  •  20-22 mai 2013: deadline inscriere 15 mai
  •  24-26 mai 2013: deadline inscriere 17 mai

Trainingurile de antreprenoriat in industrii creative sunt gratuite si se desfasoara in Corpul Central al Universității de Arte George Enescu din Iasi, Sala Senatului. Selectia participantilor se face pe baza  formularului de participare disponibil la adresa: http://www.crestetalente.ro/inscriere-training. Extra-informatii pe www.crestetalente.ro si pe Facebook Event.

Multa bafta! Cum spunea Thomas Edison: ”Genius is 1% inspiration and 99% perspiration”. Va dorim sa aveti suficient din toate, atat cat sa va transformati pasiunea in realitate :)

Cum se construieste o comunitate de cititori feroce: BookBlog.ro

Pentru pasionatii de literatura, internetul e varianta imbunatatita a clasicului club de lectura: sufrageria digitala unde curg in voie conversatiile aprinse despre povesti, scriitori, topuri si liste. Era nevoie de o retea care sa lege pasiunea cititorilor ”feroce”. Bookblog s-a nascut in 2006, moment in care recenziile de carte se citeau in primul rand intr-un ziar sau intr-o revista de specialitate si in ultimul rand pe un blog. Scopul Bookblog era sa devina „cel mai important site despre carti si lectura de pe internetul romanesc” si un „colt de online in care cititorii sa se simta acasa”. Proiectul a pornit ca un blog colectiv de recenzii scrise de oameni cu backgrounduri diferite care au in comun pasiunea pentru carti – continutul s-a diversificat pe parcurs dar masinaria din spate a ramas aceeasi.

Bookblog a scris despre carti in ultimii 6 ani, a fost desemnat doi ani la rand cel mai bun blog de cultura si a creat prima comunitate de iubitori de literatura din online-ul romanesc. Site-ul inseamna astazi: 20 colaboratori, 3300 de recenzii de carti, 3000 de vizitatori unici pe zi si 20.000 de fani pe social media. Bookblog e un proiect online din zona industriilor culturale care se autosustine prin evenimente, campanii speciale, integrarea brandurilor editoriale in strategia generala.

Andreea Chebac, PR Officer la BookBlog, ne-a raspuns la 8 intrebari fulger despre cum se consolideaza o comunitate de cititori pasionati.

1. Ce a fost inainte de BookBlog?

A fost o dorinta: aceea de a arata ca si initiativele culturale pot avea succes.

2. Ce e Bookblog de fapt? 

In primul rand este o comunitate de oameni pasionati de lectura. Unii dintre ei publica pe Bookblog.ro, altii il citesc, dar ceea ce ne uneste este pasiunea pentru carti. Colaboratorii nostri scriu de dragul cartilor noi si frumoase care le vin prin posta; asta este singura rasplata materiala.

3. Cine sunt cititorii Bookblog?

Sunt Cititori Feroce, asa cum ne place noua sa-i numim. Persoane care se bucura cand tin o carte in mana, adora mirosul din librarii si fac liste interminabile de lectura. Ocupatiile lor variaza si in functie de asta si genul de carti pe care il prefera. M-as aventura sa spun ca nu conteaza varsta, dar adevarul este ca avem in mare parte cititori tineri care ne viziteaza in fiecare zi sau o data la doua zile.

4. Cum sunt principalele surse din care se sustine proiectul vostru?

Bookblog.ro este sustinut prin proiecte speciale, diverse campanii si bartere dar si evenimente care extind experienta online in mediul offline. De curand am lansat si Cardul de Cititor Feroce, un card prin intermediul caruia posesorul poate beneficia de numeroase reduceri la ceainarii, librarii, edituri sau magazine care adapostesc frumosul in forme diferite. Ne gandim la ce e benefic atat pentru noi dar si pentru partenerii nostri. In general avem parteneriate pe termen mediu si lung pe care le dezvoltam constant.

 5. Care sunt punctele de contact cu cititorii Bookblog, pe langa site?

Exista o parte puternica de social media, dar si proiecte offline. Unul dintre ele este Schimb de Carti – intalniri intre iubitorii de carte care vor sa schimbe volume intre ei; acestea se desfasoara atat in Bucuresti cat si in alte orase din tara inca de acum 5 ani, de la infiintarea Bookblog.ro. Si organizam in fiecare an Final Frontier, singurul targ dedicat cartilor SF & Fantasy. Anul acesta a avut loc cea de-a treia editie, intre 23 si 24 martie. Pe langa multe carti, boardgames, reduceri si benzi desenate am pregatit iubitorilor de SF & Fantasy si intalniri cu scriitori din afara tarii.

 6. 5 reguli de aur in construirea si mentinerea unei comunitati online culturale?

Mesajul construit pentru genul de public vizat
Deschiderea spre dialog/critici
Sa incerci sa le oferi online ce nu au offline: reactii rapide, interconectivitate
Continut mereu nou si de actualitate
Sa le arati cititorilor ca aici pot intalni si altii ca ei

 7. Ce aduceti special pentru pasionatii de lectura?

Vreau sa cred ca este vorba despre calitatea articolelor :) Si apoi incercam sa le oferim cititorilor cele mai noi titluri ale editurilor cunoscute din tara. Diverstitatea continutului e de asemenea extrem de importanta. Avem o categorie speciala de ”Recenzii scrise in limba engleza”, una de recenzii ”Carte Versus Film”, si una pe care o dezvoltam in prezent: „Recenzii pentru BAC”, menita sa vina in ajutor liceenilor, dincolo de clasicele carti de comentarii literare. Pe langa asta, strategia editoriala include stiri in fiecare zi, interviuri cu scriitori interesanti. Si, cel mai important: o echipa de oameni cu care cititorii nostri pot vorbi oricand.

8. Cum vedeti extinderea proiectului Bookblog?

Speram sa avem forta necesara pentru a diversifica rubricile pe care le avem deja si pentru a lansa altele noi. Vrem sa bucuram publicul nostru cel mai tanar si sa lansam o sectiune pentru adolescenti. Mai multe rubrici, mai multe evenimente si …mai multi cititori.

10 filme despre creativitate: Jack White, John Baldessari, Mahatma Gandhi

Desi un domeniu nou si experimental, industriile creative si-au format o identitate bine conturata pe internet. In completarea listei cu publicatii online utile creativilor, am adunat mai jos 10 video-uri despre geneza inovatiei, trenduri culturale, organizarea procesului creator si alte provocari care macina astazi lumea creativitatii.

1. Jack White on Restiction & Creativity. ”Force yourself. Deadlines make you creative!” Jumatatea semnificativa a formatiei White Stripes vorbeste despre puterea pozitiva a restrictiilor in orice proces creator, avand ca punct de reper propria experienta.

2. Influencers. How trends and creativity become contagious. Un documentar despre oamenii care au provocat curente culturale: de la Mahatma Gandhi la Marlyn Monroe, Steve Jobs, Andy Warhol si Jay-Z.

 3. Without the Doing, Dreaming Is Useless. Designerul si ilustratorul autralian Rilla Alexander povesteste despre cum se aduc ideile la viata, in cadrul conferintelor BEHANCE, un soi de TEDx dedicat creativitatii. Mai multe resurse video gasiti si pe site-ul lor.

4. A brief History of John Baldessari. Un scurtmetraj documentar ce ne duce direct in atelierul lui John Baldessari, artistul contemporan care in 1970 si-a ars toate lucrarile din ultimii 13 ani pornind de la 0 cu statementul: “I will not make any more boring art”. Narat de Tom Waits.

5. Everything  is a remix. Kirby Ferguson demonstreaza ca cele mai mari inovatii ale lumii sunt de fapt rezultatul unui proces de asimilare si conectare a ideilor creative.

6. PressPausePlay. Un documentar de 1 ora si 20 de minute care surpinde efectele revolutiei digitale in industrii creative. Cu Moby, Likke Ly, Seth GodinOlafur Arnalds, fondatorii LAST FM, jurnalisti de la The Guardian, The Wire Magazine si alti ”guru” ai industriei. Povestit pe larg AICI.

7. Internetul se inchide. Primul documentar scurt romanesc care trateaza tema drepturilor de autor pe internet in legatura directa cu geneza si libera circulatie a produselor creative. De Alex Lungu.

8. An ode to creativity. Despre care am mai vorbit intr-un articol anterior.

9. Design with Heart. Documentar narat de Sebastian Bergne, unul din cei mai cunoscuti designeri de produs. A facut parte din expozitia „Design with heart”,  prezentata anul acesta la Biennale Design Saint Etienne.  

 10. Paul Rand Film. Opera lui Paul Rand, legenda designului grafic american, intr-un scurtmetraj de 4 minute.

Alte sugestii? Le asteptam aici sau pe www.facebook.com/ORICUM

Filmele documentare deschid perspectivele tinerilor romani

Filmele documentare vizionate si dezbatute in mediul scolar deschid perspectivele liceenilor, contribuie la modificarea atitudinii si comportamentelor lor cu privire la problemele globale, cresc dorinta de exprimare si implicare civica. Acestea sunt cateva din concluziile primului studiu care cerceteaza impactul educatiei prin film documentar in formarea tinerilor romani, realizat cu ajutorul agentiei de cercetare shortCUT Research pentru proiectului ORICUM, Cluburile de Film MANIFESTO.

La cercetare au participat 220 de elevi care de-a lungul anului scolar au organizat un Club de Film Manifesto în propriul liceu, generand proiectii si dezbateri în jurul filmelor documentare pe teme globale. Rezultatele studiului au validat cel mai important crez al proiectului MANIFESTO: un mediu alternativ de educare are capacitatea de a deschide mintile tinerilor romani.

Filmul documentar = catalizator al increderii in forta de schimbare

Implicarea in programul MANIFESTO a dus la sporirea capacitatii de analiza critica a subiectelor de actualitate, stimularea dorintei de a implicare civica si cresterea increderii in ideea de schimbare. Numarul tinerilor care s-au aratat increzatori in capacitatea comunitatii de a influenta problemele din jur a crescut cu 20 de procente dupa participarea la proiectii, la fel ca si nivelul de incredere in propria putere de schimbare. Tinerii au devenit mai dornici sa se implice in actiunile sociale din zona si sa-si faca auzita vocea civica.

Echilibrul planetei, respectarea drepturilor omului, statutul minoritatilor

Studiul a aratat ca liceenii sunt preocupati si sensibilizati de cateva probleme specifice: echilibrul planetei, respectarea drepturilor omului si statutul minoitatilor etnice. 83% din respondenti au considerat ca echilibrul planetei este mai important decat  exploatarea resurselor pentru confort imediat. In acelasti timp,  80% din tinerii expusi la filme documentare au fost de acord ca ”drepturile omului nu sunt respectate in toate tarile” si ca este nevoie de actiuni sociale care sa reglementeze situatia.

Nevoia unui mediu de invatare alternativ in scolile romanesti

Tinerii de astazi sunt preocupati de viitorul lor si dornici sa se implice in activitati care sa le stimuleze creativitatea si exprimarea libera. Motivatia liceenilor de a participa la proiectul MANIFESTO vine din curiozitatea si dorinta de a aprofunda teme mai putin discutate in scoala sau familie, dar si din nevoia de auto-cunoastere si dorinta de a dobandi o experienta practica.

Pentru a-si activa comportamenntul civic si dorinta de exprimare, tinerii merita sustinuti si incurajati. Cercetarea a accentuat nevoia unor proiecte scolare alternative care sa stimuleze cunoasterea critica a problemelor de actualitate, in defavoarea gandirii stereotipice.

Infograficul ”Impactul Cluburilor de Film MANIFESTO” poate fi downloadat AICI.

ORICUM si-a propus sa dezvolte sistemul educational romanesc in spiritului creativitatii, prin programe care integreaza instrumente alternative in procesul formal de invatare. Cluburile de Film MANIFESTO a luat fiinta acum 4 ani, cu scopul suplinirii lipsei de educatie formala si cinematografice din scolile romanesti. In fiecare luna organizam proiectii si dezbateri in 26 de licee din tara, pe baza celor mai provocatoare documentare ale lumii. Proiectul si cercetarea MANIFESTO au fost sustinute de ING Bank Romania.

Ultimul antrenament de antreprenoriat in industrii creative pentru bucuresteni

Au trecut 5 luni de cand s-a lansat programul de traininguri pentru tinerii care-si doresc cu incapatanare sa aduca la viata idei inovatoare. Au fost peste 300 de cursanti si tot atatea business planuri promitatoare in domenii bazate pe talent si creativitate: arta vizuala, cinematografie, mestesuguri, advertising, design, moda, arhitectura, software si computer games. Datorita interesului sporit pentru cursurile din Bucuresti, programul organizeaza doua sesiuni suplimentare de training, intre 11-13 aprilie și 17-19 aprilie. 

Daca n-ati apucat sa ajungeti la sesiunile precedente, acum e momentul sa antrenati muschiul gandirii antreprenoriale in domeniul care va pasioneaza. Participarea la curs este gratuita, insa selectia se face in baza formularului de inscriere disponibil aici. Pentru sesiunile de cursuri desfașurate in luna aprilie in Bucuresti, datele și termenele limita de inscriere sunt:

  • Sesiunea 11-13 aprilie: deadline inscrieri 3 aprilie 
  • Sesiunea 17-19 aprilie: deadline inscrieri 9 aprilie

Trainerii cursurilor din aprilie sunt Alina Niculescu-Manea, consultant strategic in industrii creative și culturale la GEA Strategy & Consulting și Ioan Toderașc, director executiv al Centrului pentru Promovarea Cercetarii și Inovarii. Mai multe informatii despre traineri gasiti aici. Cursurile se vor desfașura la sediul GEA Strategy&Consulting, in București, pe Strada Belgrad, nr.10.

FACEBOOK EVENT

Incepand din luna aprilie, trainingurile de antreprenoriat in industrii creative se muta in tara, in trei centre urbane care au dovedit deja ca stiu sa valorifice bunurile creative la nivel regional: Iași, Timișoara și Cluj. Mai multe informatii  in curand pe site-ul proiectului “Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Creative”: www.crestetalente.ro