S-a încheiat a doua ediţie Creative Est Festival

A doua ediţie a festivalului regional Creative Est a avut loc între 10 şi 16 octombrie la București cu scopul de a atrage atenția asupra potențialului uriaș al industriilor creative românești și est-europene. O săptămână de workshopuri, conferințe și expoziții a adus în același loc lideri creativi din Franța, Serbia, Estonia, Germania și Ucraina alături de artiști, artizani și antreprenori români.

Fosta fabrică de textile din complexul Industria Bumbacului a fost readusă la viață în cadrul Market-ului Creative Est – 50 de proiecte de artă, design, modă, tehnologie, gastronomie și dezvoltare urbană au transformat un spațiu industrial în destinație principală de descoperire a creativității locale. Evenimentul, menit să conecteze creatorii români cu publicul larg, a inclus o serie de instalații interactive ce au mixat muzica cu noile tehnologii, concerte și workshopuri de scratch Djing. Peste 3000 de bucureșteni au vizitat marketul industriilor creative peste weekend și au cumpărat produse originale realizate de designeri, susținând astfel afacerile la scară mică ce pot pune în mișcare un ecosistem economic alternativ.

oameni-la-creative-est-market-2 oameni-la-creative-est-market

creative-est-market-2

Opt startup-uri din tehnologie, meșteșuguri și design au participat la sesiunea de pitching „Get in The Ring România”, organizată în cadrul celei de-a doua ediții Creative Est și susținută de Banca Transilvania cu premii în valoare totală de 5000 de Euro. Fabulous Baskets, Meșteshukar Boutique, Nod Makerspace, Printoteca, Stația de Joacă, Reflex, Alception și BioFarming Manager și-au pitch-uit ideea de business în fața unui juriu format din antreprenori români consacrați și specialiști din domeniul bancar. Premiul cel mare, în valoare de 3000 de Euro, plus un loc în finala „Get in The Ring” din Singapore a revenit startup-ului ReFlex, un soft medical inovator menit să revoluționeze relația medic-pacient.

pitching-event-creative-est-2

Conferința centrală a festivalului, A City Shaped by Creative Industries, a constat într-un maraton de 9 studii de caz despre cum industriile creative pot avea un impact major în ecosistemul urban. Cum se pot transforma spațiile periferice ale orașului în clustere de industrii creative generatoare de locuri de muncă? Cum pot avea antreprenorii creativi o voce comună în fața autorităților locale și naționale? Au fost doar câteva dintre subiectele dezbătute în cadrul evenimentului. Printre speakerii care au adus la viață povești din spații geografice diferite s-au numărat Boris Meggiorin (Franța), Roman Tugashev (Ucraina), Anja Arandjelovic (Serbia), Edgar Kaare (Estonia),  Egbert Ruhl (Germania), Constantin Goagea (România).

a98v8617

Acordând o atenție deosebită gastronomiei artizanale, o industrie care s-a dezvoltat înfloritor în ultimii ani în România, Creative Est a găzduit prima dezbatere despre domeniului cafelei de specialitate, aducând proprietarii celor mai populare coffee-shopuri și prăjitorii de cafea din București față în față cu publicul larg. O primă întâlnire a food truck-urilor din București a pus pe hârtie agenda comună de nevoi și cerințe ce ar putea fi înaintate autorităților în vederea dezvoltării armonioase a acestui sector.

being-in-the-coffee-industry_workshop workshop-creative-est

Creative Est a alăturat studenții și antreprenorii din industriile creative românești cu specialiști europeni, oameni din banking, autorități locale, reprezentanți ai investitorilor internaționali și publicul larg, cu scopul de a crește nivelul de profesionalizare al designerilor, artiștilor și artizanilor români dar și cu dorința de a populariza cât mai mult produsele acestora. Misiunea Creative Est continuă cu următoarele ediții.

În weekendul 22-23 octombrie, market-ul Creative Est va ajunge și în orașul Brașov, găzduind standuri de modă și design. Brașovenii sunt invitați sâmbătă, la Coresi Mall și duminică, la HOF Cafe, pentru a explora și cumpăra produse de la Dizainăr, Nerv, Mika design, Be Clock Wise, Turific, Nod Markerspace și nu numai. Programul complet este disponibil pe site-ul festivalului Brașovul Creativ.

Creative Est nu ar fi fost posibil fără sprijinul partenerilor care au acordat un vot de încredere industriilor creative românești. Partener principal al creativității: Banca Transilvania. Festivalul a avut loc sub patronajul Reprezentanței Comisiei Europene din România, cu sprijinul Arcub și Primăria Municipiului București, al Ministerului Culturii și cu contribuția Telekom și Silva. Echipa Creative Est mulțumește celor care împărtășesc viziunea festivalului: NOD Makerspace, Diploma, Gea Strategy & Consulting, Romanian Design Council, Suedia Creativă, Wolfhouse Productions, Gastrobar, Institutul Polonez, Monograf, M60.

Parteneri media: Radio Guerrilla, UTV, Wall-Street, Start-up.ro, Iqads, Art7, Decat o Revistă, Zeppelin, Igloo.

corner-interactiv-creative-est family-day-creative-est

a98v8333

a98v9038

a98v9046

Creative Est, ediția 2, are loc între 10 și 16 octombrie la București

Între 10 și 16 octombrie are loc a II-a ediție Creative Est, festivalul care aduce împreună industriile creative românești și est-europene într-o săptămână de învățare, networking și descoperire. Creative Est #2 explorează impactul comunităților și proiectelor creative în dezvoltarea urbană – cum ecosistemul creativ generează noi modele de conviețuire și dezvoltare economică în peisajul urban.

Tema ediției a II-a a festivalului se sincronizează cu finalul procesului de selecție a capitalei Europene a Culturii 2021 – un proces care a impulsionat orașele din România să gândească strategii ample de a pune cultura în slujba unui oraș mai prietenos, un oraș care să aparțină cu adevărat locuitorilor săi.  Creative Est este în sine un studiu de caz pentru cum ar putea industriile creative să readucă la viața un spațiu periferic, industrial, ieșit din circuitul actual al orașului. Zona ”Industria Bumbacului”, situată pe Splaiul Unirii, a devenit în ultimii 3 ani unul dintre cele mai profilice hub-uri alternative ale orașului, găzduind primul spațiu tip maker-space din București, un acoperiș regândit ca spațiu social și generator de evenimente, un spațiu de co-working.

Evenimentul central al festivalului va avea loc pe 15 și 16 octombrie la Industria Bumbacului București, într-o hală industrială ce nu a mai fost deschisă publicului larg până acum.

The 2nd edition of Creative Est festival will unfold during October 10 – 16 in Bucharest, fostering a diverse learning and discovery space for Romanian and Eastern-European creative industries. This year’s festival is dedicated to exploring how design, fashion, art and technology can shape our cities and boost the quality of our urban life. Keen on heping creative people reach their goals, Creative Est will be the ultimate destination for networking and inspiration, hosting workshops, interactive talks and showcases. The main event, Creative Est Market, will take place in an industrial textiles factory located in central Bucharest and reinvented through creative means. Join us in supporting local creativity!

MUSEUM ROCKET – Primul targ care aduce impreuna muzeele si antreprenorii va avea loc pe 8 iunie 2016 la MNAC, Bucuresti

Desi astazi pare ca muzeele au un drum lung de parcurs pentru a deveni spatii inovative si creative, sa nu uitam ca pentru mult timp ele au fost pioneri in lumea culturala in ceea ce priveste colaborarea si promovarea inovatiei. Muzeele nu sunt doar arhive ale trecutului, ci si laboratoare de imaginatie ale viitorului si astfel pot deveni partenerii antreprenorilor creativi de astazi!

Museum Rocket este primul eveniment care aduce laolalta tineri creatori, startup-uri, experti culturali si reprezentanti ai muzeelor. Evenimentul este initiat de We Are Museums si va include 25 de start-up-uri din Europa care au dezvoltat produse si servicii care pot fi compatibile cu activitatea muzeelor. Scopul targului Museum Rocket este de a contribui la cresterea pietei locale de startup-uri si de a initia colaborari cu organizatiile culturale.

Pentru startup-uri acest targ reprezinta ocazia de a cunoaste diferite tipuri de organizatii culturale si de a intelege cum pot deveni acestea clienti pentru business-urile lor. Fie ca un proiect este gandit exclusiv pentru domeniul cultural, sau este un instrument pentru a ameliora experienta unui vizitator, de a colecta si analiza date sau de a comunica cu publicurile unui muzeu – startup-urile sunt incurajate sa aplice pentru un stand gratuit la targul Museum Rocket.

Pentru o zi intreaga, la Museum Rocket vor fi prezenti digital project managers de la muzee din Europa, potentiali investitori, mentori, start-up-uri, artisti digitali si inovatori culturali. Participantii vor putea descoperi studii de caz prezentate de profesionisti muzeali ce colaboreaza cu antreprenori precum Rijksmuseum (Rijksstudio) sau Tate (IK Prize). Kalam Ali de la festivalul European Pioneers va prezenta “secretele” pentru a accelara dezvoltarea unui startup.

In curand vor fi anuntate mai multe detalii despre program, intre timp va invitam sa aplicati pana pe 15 februarie la http://www.wearemuseums.com/museumrocket/

Startup-urile selectate vor fi anuntate pe 1 martie 2016.

Asociatia ORICUM este partenerul local al targului de start-up-uri Museum Rocket

 

Alege cel mai potrivit cadou de design românesc, chiar din casa lui Moș Dizainăr

După ce a străbătut toată România de-a lungul și de-a latul în căutarea celor mai noi produse semnate de designeri români, Moș Dizainăr se întoarce acasă, la București, pentru cea de-a patra ediție a târgului care îi poartă numele.

Târgul, care va avea loc în perioada 18-23 decembrie 2015 acasă la Moș Dizainăr, str. Puțul cu Plopi, nr. 17 (lângă Cișmigiu), va debuta cu o petrecere în cinstea noilor obiecte care și-au găsit loc în magazinul Dizainăr, precum și în cinstea noilor designeri români care vor fi expuși începând cu anul următor în cadrul magazinului. Pentru oaspeți, Moș Dizainăr a pregătit o selecție regească de vin fiert, turtă dulce și produse noi, numai bune de dat în dar. Tot în cadrul târgului, părinții își pot înscrie copiii să devină spiridușii lui Moș Dizainăr, la cele două workshopuri de meșterit susținute de eematico și Molcush.

Pentru cea de-a patra ediție a târgului Moș Dizainăr, programul magazinului va fi prelungit pentru a mulțumi și pe cei mai răbdători căutători de cadouri, astfel că echipa va fi la treabă de vineri până miercuri între orele 12:00 și 21:00.

Când Moș Dizainăr a venit pentru prima dată, ne-am dorit ca în perioada aceasta a cadourilor să facem pe plac minților deschise și să le dăm nu una, nu două zile ci o întreagă săptămână festivă, numai bună pentru căutat cadouri speciale… Creativii caută mereu cadouri pentru cei dragi care să spună mai mult decât <<mi-am pierdut timpul în mall pentru tine>>. Mai curând caută cadouri care să spună <<m-am gândit la tine și la cum ești și cred că o să-ți placă ce ți-am luat. Și nici nu mai are nimeni ce ai tu>>.  Când cumperi un cadou de la Dizainăr nu investești doar în relația ta cu cel căruia îi dăruiești, ci investești în designerii români și în creativitatea lor. Dacă vreți, un cadou de la Moș Dizainăr e un compliment atât pentru cel care îl cumpără cât și pentru cel care îl primește. Iar în perioada aceasta cred că aproape toți funcționăm mai bine după un compliment.” spune Mihnea Ghilduș, fondatorul Dizainăr.

Anul acesta, personajul Moș Dizainăr a fost desenat de creatorul de bandă desenată RobertOBERT, ilustrator român, pasionat de bandă desenată și design, autorul albumului Profeția Urbană.

Moș Dizainăr va lucra cu program extins în perioada 18-23 decembrie între orele 12:00 – 21:00. Membrii echipei Dizainăr pot fi luați la întrebări la sediul magazinului din strada Puțul cu Plopi nr 17, sector 1, București (lângă Cișmigiu), prin email la adresa scrie @dizainar.ro sau la telefon 021 311 33 84.

 

Parteneri: Arhitext, Assamblage, Bucharest Design Center, Căminul, Colorhood, Decât o Revistă, Goldart Ghildush, Deco & Eco, Elle Decoration Romania, frufru, Igloo, Modernism.ro, ORICUM, Urban Monkey.

Cum a fost la prima ediție Creative Est

Bucureștiul poate deveni centrul est-european al industriilor creative – a demonstrat prima ediție a festivalului Creative Est, desfășurat în capitală între 12 și 18 octombrie. 25 de speakeri români și internaționali, 70 de afaceri locale de design, modă, tehnologie, gastronomie sau muzică și 3000 de susținători ai creativității au luat parte la festivalul industriilor creative, o inițiativă unică în regiunea est-europeană, sprijinită de Banca Transilvania.

IUL_8882-Edit

Fosta hală de confecții textile din complexul Industria Bumbacului a fost locul în care publicul curios a făcut cunoștință cu cele mai inovatoare proiecte locale. Aproape 3000 de bucureșteni și-au petrecut weekendul descoperind și cumpărând produse unicate, create de designeri și artiști români ca Lana Dumitriu, Dizainăr, Brândușa Ungurașu, Molecule F, Madam Mitza, Bumbag. Același spațiu industrial de 1200 de metri pătrați a găzduit ateliere pentru familii istețe și experimente gastronomice artizanale – un manifest și un prim pas către un ecosistem economic alternativ care pune în centru producătorii mici, angrenați de talent. FOTO.

Pravalia cu papusi @Creative Est

IUL_9038-Edit

Berero @Creative Est

Workshopurile și seminariile din cadrul festivalului au adus la un loc 360 de tineri artiști sau viitori manageri de afaceri creative alături de cei mai buni traineri și experți în domeniu. Reigo Kuivjõgi, preşedinte Tartu Centre for Creative Industries le-a arătat tinerilor cum să pornească o afacere în industrii creative iar Zoltan Acs, head of business incubation Design Terminal,  a fost prezent la UNARTE cu un seminar despre cum să construiești un brand de fashion cu succes internațional. FOTO.

48 de business-uri s-au înscris în competiția Get in The Ring România și 8 start-up-uri au ajuns în ringul antreprenorilor creativi găzduit de festival. Și-au susținut cu ambiție și curaj ideile în fața juriului și publicului larg, iar 2 dintre ele au câștigat premii cu valoare totală de 4000 de E, oferite de Banca Transilvania. Premiul 1 – Skeptik Dog, studio de animație. Premiul 2 – Madam Mitza – producător de șosete. FOTO.

Get in the Ring @Creative Est

Petrecerea de la finalul festivalului, Silent DANCE Creative Est, a recâștigat spațiul unei mansarde dintr-o fostă hală de încălțăminte.

_D8E7418-Edit

_D8E7458-Edit

Prima ediție Creative Est a beneficiat de sprijinul și votul de încredere al autorităților publice și private care s-au angajat să contribuie mai departe la construirea unui mediu prietenos pentru susținerea grupurilor de business din design, modă, muzică, tehnologie, film, arhitectură – precum și alte inițiative bazate pe talent.

Mulțumim partenerilor strategici fără de care n-am fi reușit: Banca Transilvania, Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, Institutul Cultural Roman, Arcub – centrul de proiecte culturale al Municipiului Bucuresti si Institutul Polonez din Bucuresti.

Mulțumiri speciale pentru conceptul și implementarea petrecerii Silent DANCE la Mansarda Flaros: Iulian Văcărean & Levente Bagoly.

Mulțumiri partenerilor care au împărtășit viziunea noastră:  GEA Strategy & Consulting, NOD Makerspace, Wolfhouse productions, Impact HUB, Asociaţia Studenţilor de la Mincu, Asociaţia VIP, Google România, M60, Cafeneaua de Inovare, UEFISCDI, GEYC

Parteneri Silent DANCE: SILVA & Tatratea 

Ajutor la implementarea ideilor creative: Brigada de Voluntari

Mulțumiri foarte speciale designer-ului Creative Est: care a adus la viață întreaga identitate grafică a festivalului: Octavian Todiruț.

Parteneri mediaRadio Tananana, Wall-Street, IQADS, Sub25
Vice, Modernism

Partener comunicare:  MSLGROUP The Practice

Echipa festivalului: Sabina Baciu – director festival, Răzvan Crișan – director asociația ORICUM, George Popa – Manager Financiar, Daniela Ștefănescu – Manager Comunicare, Ionuț Chiciu – Coordonator evenimente speciale, Roberta Rotaru – Manager producție, Iulian Alexandru Popa – fotograf, Octavian Todiruț – designer, Andreea Udrea – asistent comunicare.

Creative Est, organizat de asociatia ORICUM, va deveni o platforma constanta de ceretare, promovare si sustinere a antreprenoriatului in industrii creative. Editia 2 a festivalului va avea loc in octombrie 2016.

Festivalul Creative Est are loc pe 12-18 octombrie la București

Idei care se întâmplă: primul festival dedicat industriilor creative românești

Între 12 și 18 octombrie, pentru o săptămână întreagă, creativitatea românească devine personaj principal în viata orașului. Creative Est e primul festival autohton dedicat industriilor creative, o experiență-maraton care transformă 9 spații bucureștene în centre de incubare și expunere pentru proiecte inovatoare de design, gastronomie, muzică, new media și artă.

Arealul festivalului trasează harta spațiilor valoroase din patrimoniul industrial și cultural bucureștean, printre care Halele de la Industria Bumbacului, Biblioteca Națională sauHanul Gabroveni. 

Prima ediție Creative Est inaugurează un nou concept de festival, gândit ca platformă de educare și networking pentru bresle creative și ca spațiu de descoperire pentru publicuri curioase. 7 zile de festival propun 8 activități conexe, între care:

  • workshopuri
  •  seminarii
  •  sesiuni de pitching
  • cea mai mare zonă de market dedicată antreprenorilor creativi români

Evenimentele din timpul săptămânii vor fi completate de o petrecere cu muzică și vibe est-european.

Experiența debutează cu o conferință despre modele de susținere a creativității urbane și rurale, completată de studii de caz de la experți din Europa de Est. De luni până vineri, studenții și tinerii creatori intră în contact cu cele mai importante repere din industria modei, design-ului și inovației est-europene, precum hub-ul de design Nova Iskra din Belgrad (Serbia), centrul de industrii creative din Tartu (Estonia) sau clusterul creative din Pecs (Ungaria).

Weekendul deschide porțile comunității, iar publicul bucureștean va putea descoperi și achiziționa produse de design românesc, experimente culinare inspirate de noile tendințe din gastronomia urbană sau ateliere interactive pentru întreaga familie. Printre antreprenorii care vor expune în cel mai mare market creativ se numără Dizainăr, Laborazon și LavaCow.

Seria de activități din 12-18 octombrie hrănește nevoia de resurse a viitorilor deschizători de drumuri și curiozitatea publicului care susține comunitatea creatorilor români. Participanții vor avea acces gratuit la seminarii, conferințe și zona de market și acces pe bază de bilet la workshopuri și experiența muzicală.

30 de branduri creative și peste 1000 de participanți au luat parte la ediția pilot Creative Est, organizată în septembrie 2014 la Grădina Botanică București. FOTO.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Creative Est este organizat de asociația ORICUM, sub patronajul Reprezentanței Comisiei Europene în România, cu sprijinul Arcub, Centrul Cultural al Municipiului București. Pe termen lung, festivalul își propune să poziţioneze România ca centru est-european al inovației şi industriilor creative.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Industriile creative sunt domenii care generează dezvoltare economică şi bunăstare prin valorificarea talentului şi creativităţii. Ele includ artele vizuale, designul, arhitectura, artele performative sau meşteşugurile. Industriile creative sunt unele dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei, cu o rată de creştere peste medie, creează locuri de muncă înalt calificate, au potenţial antreprenorial şi de inovare.

În România, industriile creative reprezintă un important sector economic, căci contribuie cu aproape 6% din PIB şi peste 140.000 locuri de muncă. Cea mai bună modalitate de a aduce la un loc antreprenori creativi, sectorul public şi sectorul privat şi de a atrage interesul publicului este printr-un festival: Creative Est, festivalul est-european dedicat industriilor creative.

2% din increderea ta pentru industriile creative din Romania

In 2008, noi am girat cu incredere transformarea creativitatii in trademark-ul unei generatii, principala arma de schimbare a societatii. 2% din impozitul pe profit redirectionat catre Asociatia ORICUM e votul tau de incredere pentru un domeniu care are nevoie de mult avant.

Credem ca industriile creative sunt motorul dezvoltarii economice si sociale armonioase si misiunea noastra este sa transformam Romania in centrul regional al industriilor creative pana in 2030. Cum facem asta?

  • Incurajand formarea unei generatii tinere de antreprenori creativi, capabili sa dezvolte business-uri aducatoare de profit in domeniile precum: arte vizuale, arhitectura, design, muzica, software, advertising, mestesuguri.
  • Pozitionand Bucurestiul si Romania ca un centru creativ al regiunii Europa de Est – prin festivalul Creative Est precum si prin reteaua de organizatii europene interesate de sustinerea industriilor creative punem Romania pe harta europeana a creativitatii
  • Conectand sectorul public si sectorul privat, si dezvoltand parteneriate care sa puna subiectul industriilor culturale si creative pe agenda publica

 Ce trebuie sa faci pentru a redirectiona 2% din impozitul tau catre ORICUM?

Pasul 1. Downloadezi formularul precompletat cu datele asociatiei ORICUM.

  • Daca esti salariat, trebuie sa completezi formularul 230, disponibil aici
  • Daca esti persoana fizica autorizata sau ai avut in 2014 venituri din
    alte surse decat cele salariale trebuie sa completezi formularul 200, disponibil aici
Anul completat in formular este 2014, caci este vorba de veniturile din anul precedent.

 

Pasul 2. Completezi cu datele personale un singur formular (200 sau 230)
Formularul se completeaza fie la calculator, fie de mana, in doua exemplare: unul ramane la tine cu numarul de inregistrare primit la depunere de la administratia finantelor publice.

a) pentru venituri din salariu: completeaza cu datele de identificare (pct. I) si semnatura. Restul rubricilor nu sunt obligatorii (se completeaza doar daca este cazul).

b) pentru alte venituri in afara salariului: trebuie completat formularul 200, citind cu atentie instructiunile de mai jos, la toate capitolele aferente tipului de venit obtinut. Un scurt ghid privind completarea formularului 200, puteti gasi aici.

Daca nu stii suma corespunzatoare a 2% din impozit, poti lasa casuta necompletata, deoarece, cf. art. 84, alin. 3 din Codul fiscal: “…Organul fiscal competent are obligatia calcularii, retinerii si virarii sumei reprezentand pana la 2% din impozitul datorat …

Pasul 3. Depui formularul la Administratia financiara de domiciliu (vezi aici adresele) sau il trimiti prin posta pana la data de 25 mai 2015.

Conform art. 84, alin. 2 din Codul Fiscal, orice contribuabil, poate dispune directionarea a 2% din impozitul pe venit, platit statului, catre orice organizatie non-guvernamentala (asociatie, fundatie etc.) doreste. Practic in acest fel dvs. transmiteti statului modul in care doriti sa fie cheltuita o parte din impozitul dvs. pe venit. Aceasta suma nu reprezinta o sponsorizare sau donatie, ci este, in esenta, o parte a impozitului pe venit deja achitat.

Modelul standard de formular necompletat cu datele Asociatiei ORICUM, disponibil pe pagina ANAF, se gaseste aici: FORMULAR 230 / FORMULAR 200.

Datele Asociatiei ORICUM:

Denumire entitate nonprofit: Asociatia ORICUM
Cod de identificare fiscala a entitatii non-profit: 23104760
Cont bancar (IBAN): RO76 BACX 0000 0007 2547 0000

Multumim pentru votul de incredere!

Prezi – startupul de succes international, lansat in plina criza economica

“Ce se gaseste la voi in bucatarie?”, a fost intrebarea pe care Csaba Faix a adresat-o celor aproximativ 50 de perechi de ochi care il priveau si pe care ii privea pentru prima data la Bucuresti. Aragaz, frigider, blender, microunde – s-au auzit pe rand cateva voci de femei si barbati. Era joi, 5 martie, putin inainte de ora 18:00, cand am dat startul editiei #5 de Aperitiv Creativ, prima editie dedicata unui startup international. “Cei care ati raspuns v-ati imaginat, de fapt, cum arata bucataria voastra, v-ati amintit imaginea”, a spus Faix, explicand ca acesta este si principiul dupa care functioneaza software-ul Prezi – ofera repere vizuale, asemenea creierului uman, pe care le dezvolta intr-o calatorie vizuala pentru audienta. Csaba Faix este PR Manager al companiei Prezi si crede cu tarie in povestea brandului pe care il reprezinta de mai bine de un an.

Inceputurile Prezi

“Daca ai o idee, impartaseste-o cu ceilalti, incearca si vezi ce iese; ce poti pierde sunt doar niste luni de lucru la proiect”, a spus Faix. Ideea Prezi a luat nastere in 2008 in Budapesta, in perioada crizei economice, iar jucatorii principali de pe piata erau Google si Microsoft. Dupa un an in care au lucrat fara salarii la dezvoltarea produsului Prezi si au testat piata, cei trei fondatori, Peter Arvai, Péter Halácsy si Adam Somlai-Fischer, au deschis cel de-al doilea birou la San Francisco.

Curajul de a arunca ideea in lume, interesul de a primi feedback si cautarea partenerilor de business sunt primele etape prin care startupul Prezi a fost pus pe picioare. Csaba Faix spune ca in antreprenoriat nu poti reusi de unul singur si ca echipa pe care fondatorii Prezi au construit-o are membri ale caror competente sunt complementare. Mai mult, fiecare dintre acestia a devenit, automat, ambasador, comunicator al povestii Prezi.

 

Planul de business

Urmatorul pas pe care fondatorii Prezi l-au facut pentru a atinge succesul la nivel global a fost sa patrunda pe piata din Statele Unite si, mai mult, sa adopte comportamentul specific acesteia.  Au identificat cel mai mare potential in conferintele internationale TED, asa ca s-au urcat in avionul catre America si au prezentat produsul Prezi, in formatul TED de 18 minute. Prezi a reusit sa-i convinga pe loc sa devina nu doar colaboratori, ci si investitori, iar cu milionul de dolari pe care l-a primit de la TED, a decis sa deschida un birou la San Francisco.

A urmat consolidarea planului de business prin modelul Freemium. Acesta permite oricarui utilizator sa creeze o prezentare, care ramane publica si pe care oricine o poate accesa, in timp ce, contra taxei de 6 $ pe luna, are posibilitatea de a pastra prezentarea privata.

Ca sa cucereasca intreaga lume, fara a fi nevoita sa deschida un birou in fiecare tara, compania Prezi a lansat, ulterior, programul dedicat studentilor care vor sa devina ambasadori ai brandului. Astfel, Prezi a patruns in universitati, iar acum este utilizat atat de studenti, cat si de profesori.

In prezent, sunt peste 55 milioane de utilizatori din 190 de tari, castigati prin comunicarea de tip word-of-mouth. In acest sens, teoria lui McLuhan “the medium is the message” se aplica perfect software-ului Prezi: „nu conteaza despre ce e vorba in prezentarea ta; atat timp cat utilizezi Prezi, ne ajuti sa raspandim vestea despre produsul nostru”.

 

Inovatia continua

Compania Prezi a lansat pe 10 februarie 2015 aplicatia Nutshell, care transforma trei fotografii pe care le-ai facut cu telefonul mobil intr-un scurt video in care poti adauga animatie, sunet si text. Csaba Faix spune despre Nutshell ca functioneaza pe acelasi principiu ca Prezi: este un instrument vizual de comunicare, iar diferenta vine din faptul ca utilizatorii Prezi sunt incurajati sa impartaseasca idei si, odata cu Nutshell, momente din viata de zi cu zi. Pare ca filosofia antreprenoriala a companiei Prezi este asemenea unui bumerang: Nutshell e in punctul in care a fost si Prezi la inceput – lansat pe piata, in cautarea feedbackului; daca acesta va fi negativ, vor opri proiectul, daca va fi pozitiv, il vor dezvolta.

 
Text scris de Andra Rotaru

Csaba Faix (PR Manager Prezi): “The startup scene in Romania is really promising”

Pe 5 martie 2015 ne dam intalnire la Aperitiv Creativ #5 cu Csaba Faix, PR Manager al startupului international de succes Prezi. Inainte, insa, de a afla cum a reusit Prezi sa cucereasca peste 55 milioane de utilizatori din 190 de tari (din 2009 si pana in prezent), am fost curiosi sa aflam ce pasiuni are Faix, care este parcursul sau profesional si ce ne pregateste pentru Aperitiv Creativ.

 

Photo source

ORICUM: What are the things happening around you every day that mostly catch your interest besides your job’s tasks

Csaba Faix: I am a big foodie. I Love to cook and invite my friends for a dinner. I am really spontaneous and in many cases I ask my guests to give a helping hand to finish the meal. It is not only really helpful but makes the whole evening much more cosy. I love to travel and explore other nation’s kitchen and traditions.

Apart from this, I try to stay in good shape. I do TRX and cross fitness although it is sometimes really challenging to squeeze into my schedule. As a former journalist I often follow not only the news but the industry itself. I am deeply fascinated by the recent improvements of journalism. The startup scene and technology also interests me a lot.

O.: If you were a presentation in Prezi, how would your professional story look like?

C.F.: Wow. Really such a good question. Actually, my professional story  would really well onto a Prezi, as I am working with communication for almost 20 years now although in a different way. So, if I’d zoom into the big picture –what you can easily do with Prezi- I think I would divide my professional life into 3 segments. First would be titled ‘finding my way or invent myself’. It would about my university years, about my first editor and my first job as a summer intern at a news agency in Hungary. My fellowship to London, at the BBC and the tons of students job from being a wedding video producer to being a mascot in a Supermarket.

The second chapter would be about my professional broadcast journalism career. I spent almost 9 years at Hungary’s leading news program as a political correspondent covering political turmoil and violent demonstrations, national elections and floods or the US Presidential Election and the Arab Spring from Egypt.

The third part would be about doing the other side of communication. I have started to give media trainings and consultancy through my own company. After I have joined Prezi and run the International Communication.

With the last frame, I would still wait a bit :-)

O.: Have you ever been to Romania before? If yes, what was your experience about?

C.F.: Yes, I was in Transylvania several times and was speaking at a conference last year at PRBeta conference in Timisoara. I am really interested in Romania and looking forward to learn about similar globally successful companies like Prezi. I think the startup scene in Romania is really promising.

O.: What are you the most curious about to discover during your visit to Bucharest?

C.F.: I would like to meet the local startup and tech scene. I am keen on to meet people in my position to talk with and learn from them It is always exciting to discuss the challenges with someone in the same boat.

O.: What kind of audience do you imagine you will encounter as a speaker at ‘Aperitiv Creativ’?

C.F.: I am hoping to meet smart and interested people and as much as I learnt about Aperitiv Creativ I am pretty confident  it will happen on March 5th.

O.: Why should we meet you on Thursday, 5th of March @Aperitiv Creativ?

C.F.: I hope I can give you an exciting and interesting insight about how Prezi became globally successful and share our experience about building a tech company.

Interviu realizat de Andra Rotaru

 

Aperitiv Creativ #5 via Budapesta: Startupul de succes Prezi

Asociatia ORICUM, in parteneriat cu Institutul Balassi – Institutul Maghiar din Bucuresti, organizeaza o noua intalnire Aperitiv Creativ joi – 5 martie 2015, ora 17:30, la Nomad Sky Bar. Pentru prima data, Aperitiv Creativ are ca invitat un startup international, cunoscut in intreaga lume – Prezi, software-ul pentru prezentari de succes, care a reinventat modul in care oamenii transmit informatii, spun povesti si mobilizeaza audienta.

In cadrul Aperitiv Creativ #5 vom descoase cu ajutorul lui Csaba Faix, PR manager, etapele prin care s-a dezvoltat Prezi – din 2009 si pana astazi. Csaba Faix are peste 20 de ani de experienta in comunicare. A lucrat ca jurnalist la postul TV cu cel mai urmarit program de stiri din Ungaria, si-a inceput, apoi, propriul business – o companie de training si consultanta media. Din 2014 este responsabil de comunicarea Prezi in Europa, Asia si Australia. Mai mult, se ocupa de programul de caritate al companiei la nivel mondial si de strategia de employer branding. Compania Prezi are doua birouri, unul in Budapesta si altul in San Francisco, in care lucreaza peste 280 de angajati. Cei 55 milioane de utilizatori ai software-ului Prezi sunt din 190 de tari si au creat peste 160 de milioane de prezentari, iar numarul continua sa creasca. La fiecare secunda apar trei prezentari, conform Prezi.

Sub deviza „dezbateri relaxate despre industriile culturale si creative”, Aperitiv Creativ este evenimentul care conecteaza comunitatea creativa din Romania la modele de bune practici din antreprenoriat. Intrarea la eveniment este libera, iar conversatia se va desfasura in limba engleza.

Aperitiv Creativ #5 face parte din proiectul „Tineri Inventatori”, sustinut de Institul Balassi – Institutul Maghiar din Bucuresti, care ofera talentelor tinere si startupurilor din Ungaria posibilitatea de a se prezenta in fata publicului de specialitate din Bucuresti.

Facebook event

Parteneri Aperitiv Creativ #5: Institutul Balassi, Asociatia Economistilor Maghiari din Romania, Közéletre Nevelésért Alapítvány