Creativitatea ca responsabilitate

Cand se transforma in job full-time, creativitatea implica mai mult decat talent si pasiune. ”An Ode to Creativity” e un scurtmetraj care vorbeste despre tenacitatea si perseverenta necesare pentru a aduce o idee la viata. Nevoia de a gasi si urmari o viziune, incercarile repetate de a demonstra valoarea muncii zilnice si cautarea constanta a sustinerii financiare.

Toate obstacolele din spatele muncii creative sunt si punctele comune ale unei comunitati de oameni care incearca sa-si depaseasca permanent limitele: designeri, artisti vizuali, cineasti, fotografi, art directori. Mesajul filmului e un call-to-action pentru consolidarea breslelor creative din orice colt al lumii,  in scopul cresterii impactului pe care creativitatea o are la nivel global. Un mesaj sincer si puternic, rezumat in cateva cuvinte:

When creative minds come together, the sum exceeds all expectations.We connect, we learn, we critique, we prosper. It’s not about money or fame, it’s about doing what we love.It’s about creating our greatest work on our own terms.It’s about realizing that creativity is not just an opportunity – it’s a responsibility”.

Scurtmetrajul  a fost e realizat de Behance, una dintre cel mai mari platforme online dedicate expunerii oamenilor care lucreaza in industrii creative. Scenariul se bazeaza pe o cercetare realizata in randul creativilor din comunitatea Behance, iar secventele au fost filmate in timpul muncii lor de zi cu zi.

Puteti vedea scurtmetrajul in intregime in sectiunea de recomandari online ShortsUP.ro.

10 resurse online pentru industrii creative

O idee buna prinde contur atunci cand e pusa in legatura cu alte mii de idei. Sau, cum ar spune Kirby Ferguson, regizorul seriei de documentare Everything is a Remix: creativitatea nu e magie, ci mai degraba un proces riguros de asimilare si conectare a ideilor inovatoare produse de-a lungul vremii. De aici si nevoia de fi permanent conectat la ce se intampla in lumea creatorilor de peste tot.

Am strans mai jos 10 recomandari de publicatii online care ne ajuta sa ne mentineti in ”forma creativa” sau care ne tin la curent cu noutatile din industriile creative si culturale din toata lumea. Cateva resurse care ofera doza zilnica de informatie si inspiratie.  Lista e deschisa, am fi bucurosi sa o intregim. Ce publicatii online cititi pentru a fi la curent cu domeniul care va pasioneaza? Lasati-ne un comentariu aici sau pe www.facebook.com/oricum.

  1. 99u.com e o resursa inepuizabila de sfaturi practice pentru creativi din orice domeniu (arta vizuala, muzica, design, arhitectura, film). Aici gasiti insighturi valoroase despre cum se transforma ideile geniale in proiecte sustinute, dar si strategii de disciplinare a procesului creativ. Motto-ul lor spune totul: “Genius is 1% inspiration, 99% perspiration”;
  2. Reteaua Guardian Cultural Professionals e updatata zilnic cu analize pertinente din mediul cultural public si independent: modele de finantare pentru industrii creative, modele de antreprenoriat in arta si cultura, comunicare si marketing cultural, digital media. Desi majoritatea articolelor fac referire la situatia din UK, pot fi adaptate cu usurinta exemple de best practice pentru mediul romanesc;
  3. The Creators Project e locul in care tehnologia intalneste creativitatea. O retea globala dedicata proiectelor inovatoare ce mixeaza arta cu tehnologiile interactive. Site-ul are structura unei galerii digitale in care va puteti pierde usor printre descoperiri aducatoare de inspiratie;
  4. Culture360.org pune in legatura fortele creative din Asia si Europa. Platforma gazduieste o serie de articole documentate despre initiative globale sau locale din domenii conexe industriilor creative, interviuri si studii de caz, oportunitati de cariera, apeluri de finantare si rezidente internationale;
  5. LabforCulture.org. Similara cu recomandarea anterioara, LabForCulture e o comunitate de networking si informare pentru cei care vor sa dezvolte proiecte culturale internationale;
  6. Monocle.com face conexiunea intre business si industrii creative. Sectiunea de film gazduieste reportaje video despre antreprenorii creativi de succes si e plina de resurse pentru cei pasionati de design;
  7. We Make Money Not Art. Un blog cu recenzii despre tot ce e nou in lumea proiectelor culturale: expozitii, conferinte, evenimente, interviuri;
  8. ArtInfo.com. Tot ce trebuie sa stii despre design si arta contemporana;
  9. Art&Business UK. Site-ul organizatiei cu acelasi nume care dezvolta programe de colaborare intre sectorul cultural si finantatorii privati. Recomandam cu precadere sectiunea studiilor de caz;
  10. Modernism.ro Nu in ultimul rand, un site care radiografiaza zilnic tot ce se intampla in Romania in termeni de creativitate.
Update> sugestii de la cititorii nostri: 
  • Sub25.ro O aparitie fresh in peisajul autohton, cu statement frumos “25 de ani (plus/minus 10) este varsta de aur, perioada de maxim potential al creativitatii, energiei si curiozitatii”. Scriu cu spor despre manifestarile creativitatii in cultura urbana: fashion, arte, foto, film, muzică, obiecte fetis, jocuri si spectacole.
  • Webcultura.ro Despre viata culturala a orasului
  • Designisinky.net Pentru devoratorii de design
  • Designist.ro Concentrat de idei fine. Tot despre design, vazut ca stil de viata: arhitectura, design de obiect, bricolaj, design urban, food design, etc.

Weekendul Comediei Scurte la Cinema Scala

ShortsUP, numitorul comun al scurtmetrajelor valoroase, se intoarce in ultimul weekend din ianuarie cu doua seri de comedii scurte si bune. Weekendul Comediei Scurte are loc pe 26 si 27 ianuarie la Cinema Scala si cuprinde o selectie de patru ore cu unele dintre cele mai amuzante filme scurte ale ultimilor ani, provenite din toate colturile lumii si premiate la Palm Springs ShortFest, Chicago International Film Festival, LA ShortFest. Timp de doua seri, un cinematograf-simbol al Bucurestiului va fi invadat de atmosfera animata de umor vechi si nou. Comedia clasica va prinde viata si in afara ecranului de la Scala, inainte si in pauza dintre filme provocandu-i pe devoratorii de umor cu gaguri live si personaje cult din istoria comicului.

Dozele mici si energizante de comedie promit sa-i scoata pe bucuresteni din apatia de inceput de an si sa functioneze ca cea mai sigura terapie: prin ras.

Mai multe detalii despre eveniment si despre filmele din program gasiti pe www.shortsup.ro.

ShortsUP e si pe Facebook si Twitter.

Cristi Lupsa despre inceputuri, esecuri si antreprenoriat

De doi ani, Decat O Revista se incapataneaza sa faca altfel de jurnalism: fara senzationalisme si fara vedete, doar cu  povesti simple si profunde despre oamenii obisnuiti de langa noi si experientele traite in Romania de astazi. DoR a luat nastere in 2009, ca rezultat al nemultumirii unui grup de jurnalisti convinsi ca presa romaneasca poate genera si altfel de produse editoriale, dedicate cititorilor inteligenti si curiosi.  A supravietuit si a crescut rapid in ultimii ani pe o piata dificila, fara nici un trust media in spate, dar cu un model de business care se adapateaza continuu in functie de oportunitati.

Cristian Lupsa,  redactor sef la Decat O Revista, vorbeste despre pasiune versus spirit antreprenorial, nevoia de reinventare a modelelor de sustinere a jurnalismului, cultura media, esecuri si creativitate.

 

O: Cand te-ai hotarat sa-ti creezi propriul proiect editorial si care a fost imboldul cel mai mare?

C.L: Cand s-a nascut ideea DoR, in aprilie 2009, nu credeam ca e un proiect pe termen lung. Povestea e simpla: un grup de jurnalisti s-au strans la o bere, unde, dupa ce s-au plans de cum se lucra in redactiile din care veneau, s-au gandit sa faca o revista mai putin superficiala ca executie, cu drag de continut, cu drag de design, incercand sa capteze ceva din spiritul Romaniei din acel moment.

Ca multe proiecte, imboldul a venit dintr-o lipsa, o nemultumire – din dorinta de a face o revista asa cum ne doream sa citim. Cand am decis sa continuam proiectul, aceasta furie s-a mai potolit si imboldul a devenit altul; nevoia de a intelege lumea scriind povesti adevarate despre ea.

O: Cat de greu e sa pornesti cu un start-up editorial in Romania, fara nici un trust in spate?

C.L: Trebuie sa mentionez ca DoR e publicata de asociatia Media DoR, care e un non-profit. Dincolo de aceasta realitate, nu e greu sa pornesti un start-up editorial – e mult mai greu sa-l continui. Cand faci o revista sau o publicatie online, entuziasmul si dorinta de a face ceva nou sunt exarcebate la inceput si te vor trece fara problema peste hopurile initiale. Cand ai deja un ritm, un calendar, niste standarde, munca devine mai grea, mai ales ca trebuie sa-ti gasesti singur resursele.

 O: Ati avut vreun moment in care ati vrut sa renuntati?

C.L: Sigur ca da. Pentru mine personal au fost trei momente extrem de dificile, unul pe an se poate spune. Odata in toamna lui 2010, apoi iar in toamna lui 2011, iar cel mai recent a fost la inceputul verii lui 2012. Au fost momente in care nu vedeam nicicum ca situatia in care suntem s-ar putea schimba semnificativ in viitor. Ma refer aici la resurse, pentru ca niciodata n-am pus la indoiala capacitatea lumii in care traim sa ne livreze subiecte.

O: Sa facem un portret-robot al cititorului tipic DoR. Cum arata? Unde lucreaza? Cum si unde isi petrece timpul liber?

 C.L: Iata un portret, cu inexactitatile inerente acestei munci de ghicit. Publicul DoR e format din oameni nemultumiti. Avem un mix interesant – oameni din creative, corporatii, societatea civila si de alte caracteristici, majoritatea sunt undeva intre 27 si 35 de ani, sunt mai multe femei, le place sa citeasca si le place sa-si puna intrebari.

 O: Cat de educat e publicul roman cand vine vorba de jurnalism narativ?

 C.L: In general publicul roman nu are o cultura media foarte dezvoltata. Majoritatea oamenilor nu stiu ce face un reporter, un editor, cum se creeaza continut etc. Valabil si pentru jurnalismul narativ, care e o forma complexa de jurnalism si care nu este pe deplin inteleasa nici de cei din breasla. Dar aici e si responsabilitatea noastra de a explica mai bine ce si de ce facem.

O: Ati observat vreo evolutie in sensul acesta in ultimii 3 ani de povesti DoR?

C.L: Da. Cred ca o buna parte dintre cei care ne citesc o fac tocmai pentru ca au gasit ceva special in combinatia noastra de povesti documentate exhaustiv, scrise folosind tehnici literare, si eseurile personale. Pana la urma nu e necesar sa le poata defini – ajunge daca le considera utile si placute.

O: Care e modelul de business care sustine DoR?

C.L E o combinatie de pasi: vanzarea revistei (abonamente – forma noastra preferata, vanzari directe sau prin distributori), plus publicitate, plus altele (evenimente, granturi, lucrat produse pentru diverse companii si organizatii etc).

O: Am observat ca aveti un stil diferit de abordare a advertising-ului in revista. Oferiti agentiilor si companiilor sansa de a genera un tip de publicatate onesta si desteapta in DOR, prin aduri sau printuri speciale. A functionat abordarea asta?

C.L: Imi e greu sa dau un raspuns simplu la aceasta intrebare. Uneori o functionat, alteori nu. Nu stiu daca dorinta noastra de a publica un anumit fel de publicitate e neparat argumentul forte in decizia unei companii sau agentii de a lucra cu noi.

O: DOR e mai mult decat o revista :) E un brand creativ care produce jurnalism de calitate (online si offline) si transmite knowledge despre mestesugul povestilor, prin seminarii si conferinte. Cum ati ajuns la acest model si cat v-a luat?

C.L: Nu cred ca modelul e definit. Inca mai cautam, pentru ca n-am ajuns unde ne-am dori si unde ar fi nevoie. Dar cred cu tarie ca e nevoie de reinventarea modelelor de sustinere a jurnalismului. Noi incercam de trei ani – uneori ne ies chestii, alteori nu. Dar important e sa continuam sa cautam.

O: Cat de important e pentru un brand editorial sa includa si mediul digital in strategia de dezvoltare? Crezi in teoria printului ”pe cale de disparitie”?

C.L:  E important, dar in acelasi timp e important sa nu ne pierdem capul. Nu cred ca mediul digital e salvarea, asa cum nu cred ca printul e pe cale sa moara. Poate sunt mai naiv, dar cred ca prioritatea e continutul – continutul bun va avea mereu un viitor, indiferent de forma in care este livrat. Sigur ca contextul conteaza – o revista are probabil ceva mai multe sanse decat un ziar si un site bine editat mai multe sanse decat o aplicatie mediocra –, dar eu ma incapatanez sa cred ca fara continut bine facut, viata unui produs e limitata.

O: Cum definesti tu succesul si esecul?

C.L: Cred ca personal sufar de un defect dublu: consider micile victorii succese, la fel cum consider micile scapari esecuri. Sau, altfel spus, ma entuziasmez la fiecare nou abonat sau text care ne iese si ma intristez la fiecare text pe care nu reusim sa-l publicam sau la fiecare proiect care se impotmoleste.

O: Ce sfat ai pentru cei ce vor sa porneasca un proiect independent in domeniul industriilor creative? Ce cantareste mai mult – pasiunea sau spiritul ”antreprenorial” ?

C.L: Voi vorbi aici din perspectiva strict personala. Orice spirit antreprenorial as avea – si nu cred ca el e foarte prezent la mine – vine dintr-o nevoie de a face munca pe care o fac. Vine dintr-o nevoie de a afla povestile oamenilor si evenimentelor din jurul meu si de a le impartasi cu altii, pentru ca cred foarte tare ca suntem fiecare mai putin singuri daca ne gasim locul in lume. Povestile te ajuta sa-ti gasesti locul in lume. Asa ca eu n-as putea sa fac ce fac daca n-as crede orbeste in asta. Am invatat in timp ca pasiunea e esentiala ca sa pornesti ceva, dar ca nu suplineste spiritul antreprenorial. Asa ca incerc sa-l antrenez.

O: Cum se mentine jurnalistul si povestitorul Cristi Lupsa creativ? 

C.L: N-am o reteta. Sau mai bine zis, daca am descoperit ceva e ca din cand in cand am nevoie de 1-2 saptamani in care sa ies din valtoarea lucrurilor, sa citesc si sa ma expun la tot soiul de chestii; de obicei ies din aceste perioade de pauza odihnit, entuziast si cu idei noi, sper ca si bune.

 

1.

Documentarul interactiv: experienta digitala all inclusive

Un film documentar de arta te aduce in fata realitatii necosmetizate, iti pune la incercare convingerile si prejudecatile, te provoaca sa gandesti inafara status-quo-ului. Datorita initiativelor ca Astra Film Festival sau One World Film Festival, iubitorii de cinema pot iesi din zona de confort printr-o doza binevenita de povesti non-fictionale despre lumile apropiate sau indepartate. La Cluburile de Film MANIFESTO, proiect organizat de ORICUM in liceele romanesti, tinerii folosesc filmul documentar ca alternativa la mijloacele clasice de cunoastere (manuale, carti, lectii formale) si ca instrument de chestionare a celor mai importante probleme de astazi (drepturile omului, activism civic, inegalitate sociala, istorie recenta).

Ca multe alte produse culturale, structura si estetica documentarului a avut de castigat de pe urma revolutiei digitale. Combinatia dintre tehnicile traditionale de producere a unui film documentar (foto-video)  si noile medii de expunere digitala (platforme interactive, livestreaming, arhive digitale) a dus la nastere unei noi specii de documentar. Webdocumentarul (sau documentarul interactiv) e mult mai mult decat un film –  o insumare de tehnologii folosite pentru cunoasterea unui anumit subiect din mai multe unghiuri. Mai exact, o platforma online care-ti da de ales intre diferite moduri de explorare a unei povesti: foto, video, muzica, documente scrise, harti virtuale, transmisiuni in timp real. Poti alege si gradul de implicare in subiect, detaliile pe care vrei (sau nu) sa le aprofundezi, personajele pe care vrei sa le cunosti. Desi isi pierde valoarea strict cinematografica, noul tip de documentar pune interactivitatea pe primul loc si acorda un rol crucial spectatorului. Libertatea de a interveni in continutul povestii e echivalenta cu responsabilitatea de a trasa singur concluziile pe un anumit subiect (nu mai exista nici o voce care sa decodifice semnificatia povestii sau sa distinga binele de rau).

Proiectul Out of my Window e primul webdocumentar 360° care reuseste sa patrunda in interiorul casele oamenilor din toata lumea. Creatoarea continutului, Katerina Cizekcr, si-a propus sa cerceteze legatura dintre aspectul anost al ansamblelor rezidentiale pe care le regasim astazi in majoritatea centrelor urbane si interiorul acestora, locul unde oameni diferiti construiesc comunitati unice, hranesc traditii si dau sens vietii e zi cu zi. Rezultatul este un document viu si interactiv ce poate fi parcurs in 90 de minute si aduna 49 de povesti ”rezidentiale” din 13 orase ale lumii, pe fundalul unui playlist colorat. Poate fi explorat oricand AICI.

Webdocumentarul Gaza/Siderot abordeaza un subiect politic delicat: conflictul dintre Israel si Palestina. Platforma interactiva creata de regizorul Serge Godey e impartita (grafic si structural) in doua jumatati bine delimitate. Fiecare corespunde universului inchis din 2 orasele aflate la doar 3 km distanta: Gaza (Palestina) si Sderot (Israel). Desi traiesc in conditii dificile si nesigure, locuitorii celor doua regiuni continua sa traiasca, sa munceasca, sa viseze si sa iubeasca, in felul lor. Experimentul documenteaza in paralel viata a 6 palestinieni si israelieni, prin video-testimoniale saptamanale filmate pe parcursul a 10 saptamani. Publicul are la dispozitie multe alte documente-suport: fotografii, harti interactive, reportaje scrise.

Aparitia documentarelor interactive marheaza o metoda inovatoare de cunoastere si de explorare a realitatii. Vorbim de o noua tehnica de expunere a povestilor (digital storytelling), cu potential de dezvoltare in domeniul educational. Plusvaloarea e data de accesul interactiv, intim si non-linear la continutul unui subiect ce poate parea dificil sau neinteresant. Webdocumentarele ar putea constitui materiale didactice valoroase (ca alternativa  la lectiile formale de istorie, geografie sau alte materii umaniste) dar si descoperiri fascinante pentru cei prinsi in rutina urbana: bucati de cunoastere la un click distanta.

—–

*Mai multe despre documentare interactive

 

Cursurile de antreprenoriat creativ continua in ianuarie

Cursurile de antreprenoriat in industrii creative revin la inceput de 2013, cu 3 sesiuni de trainiguri intre 16-18 ianuarie si 23-25 ianuarie. De-a lungul anului, peste 130 de tineri pasionati de industrii creative au absolvit cursurile gratuite si au finalizat planurile de afaceri de care au nevoie pentru a-si transforma ideea intr-un business creativ. Trei zile intensive cu informatii esentiale despre marketing, strategia de vanzari si financiara, aspecte legale sau de capital uman se finalizeaza cu impulsul de a demara afacerea, cu un business plan, dar si cu o diploma acreditata ANC (fost CNFPA).

Proiectul ii vizeaza cu precadere pe cei care au deja o idee de proiect intr-unul dintre domeniile: software, computer games, design, advertising, film, muzica, arte vizuale, performing arts si alte industrii bazate pe creativitate.

Inscrierile se fac in baza formularului aflat la adresa www.crestetalente.ro/inscriere-training. Pentru ianuarie 2013, datele cursurilor si termenele de inscriere sunt:

  • 16-18 ianuarie (deadline inscrieri: 10 ianuarie);
  • 23-25 ianuarie (deadline inscrieri: 17 ianuarie);
  • 28-30 ianuarie (deadline inscrieri: 22 ianuarie).

Iata cateva testimoniale ale participantilor la cursurile de antreprenoriat din 2012:

 “Activez in domeniul muzicii si vreau sa investesc castigurile obtinute intr-o firma de evenimente pentru copii. Cursul imi poate dezvolta o perspectiva noua asupra domeniului in care voi activa.”  

“Mi-am propus sa dezvolt proiecte prin care institutia de stat la care lucrez sa beneficieze de parteneriate cu sectorul privat. Ma motiveaza acest training pentru ca pot intalni un mentor care sa-mi canalizeze atentia in aceasta directie.”

 “Imi doresc sa ajung independent profesional. Desi o aventura antreprenoriala implica mult mai mult decat un job de la 8 la 5, sunt dispus sa-mi asum aceste responsabilitati din dorinta de fi pe cont propriu si de a dezvolta o afacere bazata pe ceea ce imi place.”

Locurile la cursuri sunt limitate la maximum 25/sesiune, insa cei care care nu se vor regasi pe lista dar intrunesc conditiile proiectului isi pot exprima interesul pentru cursurile din lunile urmatoare printr-un mesaj la adresa training@crestetalente.ro. Acestia vor fi anuntati prin email despre datele viitoarelor sesiuni. AGENDA detaliata a cursurilor, profilele trainerilor si conditiile de inscriere se regasesc pe site-ul proiectului: www.crestetalente.ro.

Leadership pentru tineri curajosi

Va amintiti cine v-a inspirat cand ati decis sa faceti  un pas important? Ce v-a dat primul imbold pentru a porni un gand curajos? Proiectul Cluburile de Film MANIFESTO a initiat o serie de video-tutoriale aduse la viata de profesionistii ING Bank care le explica liceenilor ce inseamna project management, leadership, marketing, comunicare, financiar. Fara cuvinte ”de lemn” si fara exprimari pretioase –  cu o doza importanta de umor si lejeritate. Ce inseamna sa fii lider? Sa ai incedere in tine, sa crezi pana in panzele albe in ideea pe care o promovezi, sa fii mereu conectat la ce se intampla in jur si sa dai atentia lucrurilor pe care altii nu le observa. Si nu in ultimul rand, sa ai curaj sa experimentezi si sa inveti din greseli.

MANIFESTO isi propune sa creasca comunitati de tineri curajosi in liceele romanesti si sa impulsioneze nasterea unor initiative de schimbare sociala la nivelul comunitatilor locale. Platforma MANIFESTO si cele 5 video-tutoriale despre construirea unui proiect vin in sprijinul participanților la Competitia de proiecte MANIFESTO. Pana pe 22 decembrie, adunam idei de inovare sociala propuse de liceeni si profesori si le rasplatim pe cel mai indraznete cu 3 finantari care sa sustina startul unor proiecte sociale.

Mai multe detalii pe www.manifestofilmclubs.ro/competitie si pe www.facebook.com/ManifestoFilmClubs.

Cautam PR Manager

Descrierea postului:

PR Manager-ul se ocupa de managementul comunicarii asociatiei si a proiectelor asociatiei, in echipa cu un PR Executive. Contribuie la comunicarea ShortsUP, Manifesto, Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Creative si alte proiecte ORICUM in derulare in 2013.

Calificari si calitati necesare:

  • Cel putin 4 ani de experienta in comunicare si/ sau presa;
  • Interes dovedit sau experienta in comunicare pentru sectorul industriilor creative;
  • Abilitati excelente de comunicare scrisa si verbala in limbile romana si engleza;
  • Copywriting skills.

Responsabilitati:

  • Implementeaza planul strategic anual de activitati de comunicare al organizatiei (asigura prezenta la evenimente si competitii, parteneriate strategice, implementarea campaniei generale de comunicare);
  • Genereaza directiile de dezvoltare a imaginii ShortsUP in 2013 si le implementeaza pentru fiecare mediu de expunere a filmelor scurte;
  • Are responsabilitatea finala pentru prezenta participarii spectatorilor la proiectii;
  • Supervizeaza implementarea strategiei de comunicare pentru evenimentele locale ShortsUP;
  • Propune modalitati de comunicare a activitatilor proiectului “Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative” si tine legatura cu agentia de PR, cu echipa de creatie, cu agentia de media si cu echipa de proiect pentru a promova activitatile proiectului;
  • Elaboreaza briefurile de creatie, de PR si de media si coordoneaza implementarea taskurilor de comunicare pentru “Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative”;
  • Se ocupa de furnizarea de continut de prezentare a proiectului despre industrii creative pentru activitati de comunicare precum: emisiunea TV, suplimentul de revista, forumul industriilor creative etc;
  • Coordoneaza activitatea de comunicare a Cluburilor de Film Manifesto, contribuind la generarea celor mai potrivite modalitati de interactiune cu publicurile proiectului, prin campanii si tactici de comunicare pe care le implementeaza apoi in echipa cu PR Executive;
  • Intocmeste rapoarte de evaluare pentru campaniile de comunicare din jurul evenimentelor majore;
  • Contribuie la mentinerea relatiei cu presa si alte publicuri ale asociatiei.

Data estimata de incepere a contractului: 1 ianuarie 2013. Contract pe perioada delimitata cu posibilitatea de prelungire.

CUM SA APLICATI:

Daca cerintele de mai sus fac parte din ADN-ul vostru profesional, asteptam un email cu titlul “PR Manager” la alina@oricum.ro pana pe 10 decembrie, care sa includa un CV si un portofoliu. Portofoliul va cuprinde cateva texte relevante si scurte descrieri de campanii recente (un paragraf insotit de link la exemplificari online). Lipsa portofoliului atrage descalificarea. Evaluarea are loc in perioada 10 – 17 decembrie. Multumim!

Cursuri gratuite pentru antreprenorii creativi in luna decembrie

Antreprenorul e asemanat adesea cu un navigator. Indiferent daca se afla pe o barca cu panze sau pe un crucisator urias, el e cel care alege destinatia, traseul si echipa. Tot el isi asuma insa si riscurile, caci perioadele de acalmie sunt intotdeauna urmate de furtuna, chiar si in sectorul industriilor creative. Antreprenorului “creativ” ȋi sunt puse la ȋncercare toate fortele si slabiciunile celui care are o idee de afaceri pe care urmeaza sa o puna ȋn practica.

Proiectul “Promovarea Antreprenoriatului in Domeniul Industriilor Creative” continua seria de cursuri gratuite dedicate viitorilor antreprenori in industrii creative. Cum poate ajunge o idee plan de afaceri si care sunt solutiile la obstacolele cele mai temute? Tinerii care se vor inscrie la sesiunile lunii decembrie vor pleca acasa cu un numar mare de raspunsuri grupate pe capitolele unui business plan: descrierea sectorului, a statutului de antreprenor, planul de marketing, strategia de comunicare, strategia de vanzari, strategia financiara, aspecte legale si de capital uman sau managementul riscului. Caietele cursantilor se vor transforma, cu ajutorul trainerilor, pe parcursul a 3 zile, in primele lor planuri de afaceri.

Formularul de inscriere cuprinde rubricile pe baza carora se va face selectia participantilor, luand in calcul in principal dorinta lor de a dezvolta o afacere in sectorul creativ, dar si alte criterii.

Cursurile se vor desfasura intre 4 si 19 decembrie in 5 sesiuniInscrierile incep pe 23 noiembrie si se incheie cu trei zile inainte de debutul fiecareia dintre cele 5 sesiuni ale lunii decembrie. AICI gasiti detalii despre deadline-urile inscrierilor. 

Locurile sunt limitate la fiecare sesiune de training (maximum 25), insa cei care care nu se inscriu pentru luna decembrie isi pot exprima interesul pentru cursurile de anul viitor printr-un mesaj la adresa training@crestetalente.ro. Acestia vor fi anuntati prin email despre datele viitoarelor sesiuni de curs. AGENDA detaliata a sesiunilor din decembrie poata fi consultata la adresa: www.crestetalente.ro. Cursurile sunt certificate CNFPA. 

Mai multe detalii despre traineri si procesul de aplicare gasiti pe www.crestetalente.ro/inscriere-training

A doua sesiune a cursurilor de antreprenoriat in industrii creative

Cursurile gratuite din cadrul proiectului “Promovarea Antreprenoriatului in Domeniul Industriilor Creative” revin luna aceasta, in doua sesiuni a cate trei zile: 21-23 noiembrie si 27-29 noiembrie. Tinerii interesati de industrii creative vor invata cum se gestioneaza o afacere in advertising, design, film, muzica, arte, publishing si alte domenii bazate pe creativitate si vor finaliza cu un business plan elaborat impreuna cu trainerii programului.

Sesiunile din noiembrie se adreseaza celor care si-au exprimat deja interesul de a participa, inca din iunie 2012, cand a avut loc sesiunea-pilot. Fiecare dintre cele doua sesiuni ale lunii va include cate 50 de inscrisi (25 de oameni/curs, 2 cursuri/ sesiune, in total 100 de cursanti).

Locurile sunt limitate la fiecare sesiune de training, insa cei care care nu s-au inscris in baza de date a proiectului o pot face prin FORMULARUL aflat la noua adresa web, www.crestetalente.ro. Cei care urmeaza sa se inscrie vor fi anuntati prin email despre datele viitoarelor cursuri.

Trainerii cursurilor din lunea noiembrie sunt: Péter BartaDragos PislaruAlina Niculescu-ManeaIoan ToderascDragos NeamuRaluca Bem NeamuCristina RatiuOana Ionita Nasui.

Proiectul este realizat printr-un parteneriat între Fundația Post-Privatizare, Asociatia ORICUM, GEA Strategy & Consulting, Centrul de Cercetare și Consultanta in Domeniul Culturii, M&C Strategy Development, Universitatea București și Universitatea de Arte “George Enescu” din Iasi. Proiectul “Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative” este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 “Investeste in oameni!”

AICI gasiti mai multe detalii despre traineri si desfasurarea cursurilor.