S-a lansat Kitul de Afaceri in Industrii Creative

Programul Antreprenor in Industrii Creative a lansat Kit-ul de Afaceri in Industrii Creative, un complex de instrumente de lucru online conceput pentru a veni in sprijinul tinerilor care doresc sa-si deschida un business in industrii creative.

Kit-ul de Afaceri în Industrii Creative este disponibil gratuit, online, pe site-ul proiectului.

Acesta cuprinde 12 capitole ce sumarizeaza cei mai importanti pasi în construirea unei afaceri adaptate pietei creative din România: Introducere în Industrii Creative, Business-ul tau creativ:Essentials, Plan de afaceriProduse si servicii, Comunicare si vanzareLegal, Financiar, Gasirea Banilor, HR Essentials, Managementul Riscului, Filosofia business-ului creativ, Finalizare Kit Afaceri

O echipa de lucratori si antreprenori in industriile creative din Romania au creat un kit care vine in sprijinul celor care vor sa-si construiasca un business in industrii creative si nu stiu de unde sau cum sa porneasca. In incheierea fiecarui capitol din kit, cursantii vor pune in aplicare mecanismele si conceptele nou dobandite prin solutionarea unor exercitii create sub forma unor „guidance through”. Astfel, la finalul kit-ului, creativii vor avea un plan de afaceri personalizat pe care il pot folosi pentru construirea viitorului business. Acest plan cuprinde analize, previziuni, harti si resurse dezvoltate pe parcursul kit-ului si, cand va fi gata, va fi numai bun de pus in aplicare.

Kit-ul de Afaceri in Industrii Creative este o publicatie prietenoasa si adaptata comunitatilor creative din Romania, dar si nivelului actual de dezvoltare al pietei. Acesta a fost conceput cu ajutorul unor importante publicatii si resurse nationale si internationale si parcurge toate etapele necesare construirii unei afaceri creative.

Cursul se adreseaza tuturor celor care au o legatura cu industriile creative, fie ca studiaza, lucreaza sau sunt interesati de domeniu. Inscrierea se face gratuit online urmand pasii de pe www.crestetalente.ro/e-learning.

Cum poate deveni Romania hubul est-european al creativitatii

De ce sa sustinem creativitatea romaneasca? Raspunsuri date de primul Forum National al Industriilor Culturale si Creative

Pe 23, 24 si 25 octombrie, Forumul National al Industriilor Culturale si Creative din Bucuresti a adus la un loc politicieni, investitori, educatori, antreprenori, dar si 400 de tineri artisti, muzicieni, arhitecti, designeri, publicitari sau profesionisti in industria audio-vizualului.  Evenimentul a generat primul discurs public pe tema industriilor creative si culturale romanesti.

Concluzia generala, extrasa din prezentarile reprezentantilor Ministerului Economiei si expertilor europeni, scoate in evidenta nevoia unei strategii nationale cu privire la exploatarea creativitatii autohtone, dar si a construirii unei institutii care sa reprezinte interesele sectoarelor creative in fata autoritatilor publice.

© Bogdan CarstinaCreativitatea = parte din strategia competitivitatii economice nationale

O prima masura pentru sustinerea industriilor creative este includerea acestora in strategia nationala a competitivitatii economice, ce va fi publicata de Ministerul Economiei. ”Am inclus o parte importanta dedicata sectoarelor creative romanesti in strategia pentru competitivitatea economica romaneasca care va fi publicata saptamana viitoare. Acest domeniu este foarte important pentru dezvoltarea economica si are nevoie de sprijin din partea autoritatilor”, a declarat Adrian Ciocanea, Secretar de stat la Ministerul Economiei. Acesta a punctat, de asemenea, cele 3 prioritati nationale cu privire la consolidarea sectorului: cartografierea comunitatilor creative romanesti, stabilirea unor criterii clare de finantare pentru industriile creative si formarea unei institutii care sa reprezinte vocea sectorului creativ si cultural in fata autoritatilor publice. Forumul Industriilor Creative a adus in prim plan doua modele de agentii guvernamentale europene pentru sustinerea creativitatii, care ar putea fi adaptate si in Romania: Hamburg Kreativ Gesellschaft – modelul german si Catalan Institute for Cultural Companies – modelul catalan.

O alta pista importanta pentru cresterea impactului creativitatii la nivel national este dezvoltarea clusterelor creative si a polilor de competitivitate regionala. Christina Leucuta, Directorul Politicilor Industriale si Mediului de Afaceri din Ministerul Economiei, a vorbit despre importanta consolidarii unor concentrari geografice de institutii si companii interconectate in domenii creative (clustere) si necesitatea afilierii acestora la organizatii similare europene. In prezent, Cluj IT este cel mai important cluster creativ din Romania: acesta cuprinde 28 de companii din domeniul software, peste 3500 de angajati si un profit de peste 100 de milioane de euro generat din export.

© Bogdan CarstinaPentru a deveni un hub al creativitatii, Bucurestiul trebuie sa-si consolideze infrastructura culturala/digitala

”Cat de orientata este Romania spre viitor? Raspunsul acestei intrebari va clarifica si disponibilitatea de a sustine sau nu industriile creative. Bucurestiul are potential sa devina un hub regional al creativitatii in zona est-europeana daca este sprijinit de infrastructura culturala potrivita: retele, echipamente si spatii de lucru care sa permita valorificarea fortelor creative din zona”, a declarat Andrew Senior, expert in economie creativa la UNESCO. Acesta a vorbit despre revolutia globala produsa de industriile culturale si creative – o revolutie alimentata de tehnologie si infrastructura comunicationala, bazata pe puterea retelelor, dar inradacinata in traditii si manifestari culturale.  Marile hub-uri globale ale creativitatii, cum sunt New York si Londra, sunt caracterizate de reglementari clare in prinvinta legilor de copyright,  sisteme educationale impecabile, noduri de transport puternice si sustinere din partea administratiei locale.

© Bogdan CarstinaUn prim proiect de lege pentru sustinerea industriilor creative

Andreea Paul Vass, Prim-vicepresedinta PDL a prezentat in fata tinerilor de la eveniment un proiect de lege dedicat industriilor creative romanesti. Acesta prevede adoptarea unei definitii si a unei clasificari reprezentative pentru industriile creative din Romania, alinierea codului CAEN romanesc la cel european in ceea ce priveste meseriile din domeniul industriilor creative; infiintarea unui consiliu sectorial pentru industriile creative; crearea unui brand sectorial creativ. In cadrul aceluiasi proiect de lege, doamna Paul (Vass) a propus si cateva programe de sprijin pentru profesionistii creativitatii, printre care programul ”Stimularea Dezvoltarii startup-urilor in Industrii creative” si programul ”Scutire la impozitul pe profit in industriile creative”.

Bani pentru proiecte culturale si creative

”Sunt multi pasi de facut pentru imprietenirea dintre sursele publice de finantare si comunitatile creative”, a declarat Andreea Grecu, fondator al Asociatiei Operatorilor Culturali din Romania. Aceasta a vorbit despre sursele publice de sustinere a industriilor culturale si creative din Romania, printre care CNC (fond dedicat cinematografiei), AFCN (fond de sprijin pentru proiecte culturale si editoriale), dar si programul cadrul al Uniunii Europene dedicat industriilor culturale si creative. ”Europa Creativa” va avea un buget de 1.8 de miliarde de euro si va intra in vigoare incepand cu 2014.

Alte subiecte detaliate in cadrul Forumului National al Industriilor Creative au fost: evolutia investitiilor private in arta romaneasca si sustinerea industriilor creative prin sistemul educational.

Gasiti mai multe fotografii de la eveniment si pe: www.facebook.com/ORICUM

 

 

Andrew Senior in deschiderea Forumului National al Industriilor Creative

Forumul National al Industriilor Culturale şi Creative, organizat la Bucuresti intre 23 si 25 octombrie, va fi deschis de prezentarea lui Andrew Senior, unul dintre cei mai reputati experti europeni in domeniul dezvoltarii economiei creative. Andrew Senior este consultant la UNESCO in politici culturale si fondator Andrew Senior Associates Ltd, agentie ce ofera consultanta in industrii creative pentru institutii publice, business-uri private sau institutii educationale europene. In cadrul Forumului de la Bucuresti, Andrew va pune in discutie importanta sectorului cultural si creativ in dezvoltarea economica.

Alti profesionisti din domeniul industriilor creative nationale si internationale vor contribui la generarea si sustinerea unui discurs interactiv care sa plaseze arta, inovatia, tehnologia si creativitatea in rolul de catalizator pentru dezvoltarea economica, sociala si educationala a Romaniei.

Printre invitati se numara si:

  • Adrian Ciocanea, secret de stat la Ministerul Economiei
  • Egbert Ruhl, directorul Hamburg Kreativ Gesellschaft, centru municipal pentru promovarea industriilor creative în regiunea Hamburg
  • Edgar Garcia, director al departamentului de Business Development al Catalan Institute for Cultural Companies
  • Sorin Ciocănea, secretar de stat la Ministerul Economiei
  • Andreea Grecu, manager cultural și membru fondator al Asociaţiei Operatorilor Culturali din România;
  • Anca Puiu, fondator al casei de producție cinematografică Mandragora
  • Andreea Paul Vass, prim-vicepreședintă a PDL, Președintă a Comisiei Economice pentru tarile din Initiativa Central-Europeană (ICE) si sustinator activ al industriilor creative
  • Dragos Stanca, fondator ICEEfest, antreprenor in domeniul digital
  • Eugen Voicu, fondator Certinvest, primul fond de investitii in arta
  • Codruţa Cruceanu, istoric de arta si expert in educatie muzeala

Mai multe detalii despre speakeri gasiti pe: www.crestetalente.ro/forum-national/speakeri
Agenda completa: www.crestetalente.ro/forum-national/program/
Pagina de inscrieri: www.crestetalente.ro/forum-national/inscriere/

Forumul National al Industriilor Culturale si Creative

Primul eveniment de business networking dedicat sectorului cultural si creativ romanesc va aduce in dezbatere problematica domeniului si cum ar putea deveni acesta unul dintre factorii importanti de crestere economica in urmatorii ani. Antreprenori culturali, finantatori publici si investitori privati, precum si experti in politici publice, jurnalisti si specialisti in comunicare se vor reuni in cadrul primului Forum National dedicat sectorului cultural si creativ romanesc, desfasurat intre 23 si 25 octombrie la Bucuresti. Evenimentul face parte din proiectul strategic national Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Culturale si Creative, in cadrul caruia asociatia ORICUM este partener principal.

De ce “Forumul National al Industriilor Culturale si Creative”?

Pentru a realiza o intalnire necesara intre profesionistii sau tinerii interesati de antreprenoriat in industrii culturale si creative si stakeholderii domeniului, fie ca sunt specialisti in politici publice, finantatori, investitori privati, educatori, experti in comunicare sau jurnalisti. Evenimentul urmareste in primul rand sa genereze o dezbatere valoroasa care sa aduca pe agenda publica din Romania patru subiecte cheie in dezvoltarea economiei creative nationale: rolul sectorului public in sustinererea industriilor culturale si creative, educatia in spiritul creativitatii, modele de finantare ale sectorului cultural si creativ, antreprenoriatul in industrii creative.

Ce isi propune primul Forum National al Industriilor Culturale si Creative

  • Pozitionarea Bucurestiului ca un hub in devenire pentru sectorul creativ si cultural >>  prin crearea celui mai complex eveniment dedicat sectorului cultural si creativ din Romania si unul dintre cele mai importante din regiunea Europei de Sud-Est
  • Networking & Schimb de know how >> locul in care se aduna cei mai buni profesionisti din domeniu pentru a face schimb de experienta
  • Invatare de la cei mai buni din regiune >> printr-o serie de workshopuri specializate pe domeniile principale ale formului
  • Oportunitati de business >> prin crearea unui spatiu propice networkingului la nivel regional

Premisa de la care pornim: conform studiilor realizate in cadrul proiectului ”Promovarea Antreprenoriatului in Domeniul Industriilor Creative”, in capitala se realizeaza 70% din cifra de afaceri nationala generata de proiectele creative si culturale. Credem ca Forumul National al Industriilor Creative poate face primul pas pentru ca Bucurestiul sa devina un punct de referinta regional pentru creativitate si inovatie.

Concept si structura

Forumul se va desfasura pe parcursul a trei zile pentru a acoperi cele mai importante aspecte ale sectorului, dar si pentru a raspunde nevoilor a doua categorii diferite de public: profesionistii care activeaza deja in industriile culturale si creative si tinerii care vor sa-si dezvolte abilitatile de antreprenor in domeniu luand contact direct cu specialisti in educatie, finante, business sau strategie.

Ziua I [23 octombrie] Conferinta Nationala a Industriilor Culturale si Creative

Prima zi va cuprinde un mix complet de prezentari interdisciplinare sustinute de speakeri romani si internationali, care vor atinge cateva subiecte-cheie:

  • Rolul sectorului public in sustinererea industriilor culturale si creative
  • Educatia in spiritul creativ
  • Modele de Finantare a Sectorului Cultural si Creativ
  • Antreprenoriatul in industriile creative

Ziua II si III [24 si 25 octombrie] Ateliere de Lucru

Atelierele de lucru sunt dedicate analizelor punctuale si sunt gestionate de cei mai importanti jucatori ai domeniului creativ: antreprenori, finantatori, educatori si sectorul public. Printre temele abordate: strategii de sponsorizare si strangere de fonduri pentru business-uri cu miza culturala; strategii de relationare si importanta retelelor in sectorul cultural si creatie; surse de finantare pentru proiecte creative; Exemple de bune practici in sectorul cultural si creativ romanesc

De ce sa participi?

  • Dezvoltarea domeniului industriilor creative ȋn RomaniaLa nivel european industriile culturale si creative sunt considerate un pilon al dezvoltarii economice si sociale si un subiect important pe agenda discutiilor publice. Prin intermediul Forumului incercam sa conferim sonoritate conceptului si in Romania. Vrem sa starnim interesul pentru un domeniu relativ nou care nu a capatat inca autonomie la nivel national. Impreuna putem atrage atentia asupra potentialului industriiilor creative in ochii autoritatilor publice, a presei si a publicului larg
  • Esti parte din comunitatePentru ca e prima initiativa nationala de acest gen, ne dorim sa fie si un pas inspre consolidarea comunitatii de creativi din Romania. Tematicile abordate sunt relevante si de interes pentru orice breasla creativa, fie ca e vorba de designeri, cineasti, arhitecti sau muzicieni. Credem ca spiritul de comunitate poate contribui la dezvoltarea sectorului cultural si creativ si la reprezentarea intereselor acestuia intr-un mod unitar si de impact
  • Networkingvei avea posibilitatea  sa interactionezi cu stakeholderii domeniului si sa dezvolti noi oportunitati de business
  • Idei si proiecte noipentru a te inspira din exemplele oferite de oameni care au reusit sa creeze proiecte creative si sustenabile
  • Training si dezvoltareȋn cadrul atelierelor de lucru vei avea acces la know-how valoros pentru gestionarea si finantarea proiectelor culturale si creative

Cand si unde?

Intre 23 si 25 Octombrie la Bucuresti.

Ziua I [23 octombrie]: Conferinta Nationala

Locatie: Hotel Marshal

Ziua II si III [24, 25 octombrie]: Ateliere de Lucru

Locatie: Hotel Cismigiu

Cum te inscrii

Partiparea este gratuita în limita locurilor disponibile. Principalul criteriu de selectie consta in conexiunea cu domeniul industriilor culturale si creative. Formularul de inscriere va fi disponibil incepand de pe 30 septembrie pe www.crestetalente.ro.

Mai multe detalii regasiti pe pagina oficiala a proiectului: www.crestetalente.ro

Primul seminar regional al industriilor creative la Timisoara

Pe 23 mai, brandurile creative timisorene intra in dialog cu antreprenorii locali, in cadrul primului seminar regional dedicat industriilor creative romanesti.  Evenimentul isi propune sa creeze o platforma de interactiune unica intre breslele creative regionale.

Structura seminarului cuprinde prezentarea generala a contextului in care s-au dezvoltat industriile creative romanesti si 4 ateliere interactive ce au in prim-plan unele dintre cele mai active branduri creative timisorene. Speakeri locali:

Marius Giura, director la Festivalul de Jazz de la Garana
Ileana Pintilie, curator la Grupul de arta Sigma
Sorin Bechira, art director la agentia de Design X3Studio
Ovidiu Hrin, designer si manager cultural la micro-muzeul de design grafic si arta tipografica Typopassage Timisoara.

Studiile de caz locale prezente in cadrul seminarului provin din zone diferite ale industriilor creative, dar au numitor comun: toate au reusit sa parcurga drumul de la idee la un proiect de succes datorita unei viziuni puternice, si au demonstrat ca industriile creative romanesti si-au creat deja o piata.

Cele patru ateliere de lucru acopera tematici de actualitate, de la deconstruirea unui model de antreprenoriat cultural la valorificarea patrimoniului in peisajul urban actual. Ultima parte a seminarului cuprinde o sesiune de networking si discutii libere. AGENDA completa a seminarului si prezentarea speakerilor sunt disponibile aici. Mai multe informatii si pe pagina evenimentului de FACEBOOK.

Seminarul are loc joi, pe 23 mai la City Business Conference Centre Timisoara (Str. C. Brădiceanu nr. 10, clădirea CBC Corp D Mezanin), între 8.30 și 16.00 si se adreseaza celor interesati de una dintre industriile culturale si creative in dezvoltare, fie ca studiaza, lucreaza sau doresc sa-si dezvolte o afacere in domeniu.

Participarea este gratuita, insa selectia consta in completarea unui formular de inscriere disponibil la adresa www.crestetalente.ro/inscriere-seminar. Completarea formularului este o conditie obligatorie pentru inscriere. Termenul limita pentru trimiterea formularelor de inscriere este LUNI 20 mai. Mai multe detalii gasiti si pe www.crestetalente.ro.

10 filme despre creativitate: Jack White, John Baldessari, Mahatma Gandhi

Desi un domeniu nou si experimental, industriile creative si-au format o identitate bine conturata pe internet. In completarea listei cu publicatii online utile creativilor, am adunat mai jos 10 video-uri despre geneza inovatiei, trenduri culturale, organizarea procesului creator si alte provocari care macina astazi lumea creativitatii.

1. Jack White on Restiction & Creativity. ”Force yourself. Deadlines make you creative!” Jumatatea semnificativa a formatiei White Stripes vorbeste despre puterea pozitiva a restrictiilor in orice proces creator, avand ca punct de reper propria experienta.

2. Influencers. How trends and creativity become contagious. Un documentar despre oamenii care au provocat curente culturale: de la Mahatma Gandhi la Marlyn Monroe, Steve Jobs, Andy Warhol si Jay-Z.

 3. Without the Doing, Dreaming Is Useless. Designerul si ilustratorul autralian Rilla Alexander povesteste despre cum se aduc ideile la viata, in cadrul conferintelor BEHANCE, un soi de TEDx dedicat creativitatii. Mai multe resurse video gasiti si pe site-ul lor.

4. A brief History of John Baldessari. Un scurtmetraj documentar ce ne duce direct in atelierul lui John Baldessari, artistul contemporan care in 1970 si-a ars toate lucrarile din ultimii 13 ani pornind de la 0 cu statementul: “I will not make any more boring art”. Narat de Tom Waits.

5. Everything  is a remix. Kirby Ferguson demonstreaza ca cele mai mari inovatii ale lumii sunt de fapt rezultatul unui proces de asimilare si conectare a ideilor creative.

6. PressPausePlay. Un documentar de 1 ora si 20 de minute care surpinde efectele revolutiei digitale in industrii creative. Cu Moby, Likke Ly, Seth GodinOlafur Arnalds, fondatorii LAST FM, jurnalisti de la The Guardian, The Wire Magazine si alti ”guru” ai industriei. Povestit pe larg AICI.

7. Internetul se inchide. Primul documentar scurt romanesc care trateaza tema drepturilor de autor pe internet in legatura directa cu geneza si libera circulatie a produselor creative. De Alex Lungu.

8. An ode to creativity. Despre care am mai vorbit intr-un articol anterior.

9. Design with Heart. Documentar narat de Sebastian Bergne, unul din cei mai cunoscuti designeri de produs. A facut parte din expozitia „Design with heart”,  prezentata anul acesta la Biennale Design Saint Etienne.  

 10. Paul Rand Film. Opera lui Paul Rand, legenda designului grafic american, intr-un scurtmetraj de 4 minute.

Alte sugestii? Le asteptam aici sau pe www.facebook.com/ORICUM

Ultimul antrenament de antreprenoriat in industrii creative pentru bucuresteni

Au trecut 5 luni de cand s-a lansat programul de traininguri pentru tinerii care-si doresc cu incapatanare sa aduca la viata idei inovatoare. Au fost peste 300 de cursanti si tot atatea business planuri promitatoare in domenii bazate pe talent si creativitate: arta vizuala, cinematografie, mestesuguri, advertising, design, moda, arhitectura, software si computer games. Datorita interesului sporit pentru cursurile din Bucuresti, programul organizeaza doua sesiuni suplimentare de training, intre 11-13 aprilie și 17-19 aprilie. 

Daca n-ati apucat sa ajungeti la sesiunile precedente, acum e momentul sa antrenati muschiul gandirii antreprenoriale in domeniul care va pasioneaza. Participarea la curs este gratuita, insa selectia se face in baza formularului de inscriere disponibil aici. Pentru sesiunile de cursuri desfașurate in luna aprilie in Bucuresti, datele și termenele limita de inscriere sunt:

  • Sesiunea 11-13 aprilie: deadline inscrieri 3 aprilie 
  • Sesiunea 17-19 aprilie: deadline inscrieri 9 aprilie

Trainerii cursurilor din aprilie sunt Alina Niculescu-Manea, consultant strategic in industrii creative și culturale la GEA Strategy & Consulting și Ioan Toderașc, director executiv al Centrului pentru Promovarea Cercetarii și Inovarii. Mai multe informatii despre traineri gasiti aici. Cursurile se vor desfașura la sediul GEA Strategy&Consulting, in București, pe Strada Belgrad, nr.10.

FACEBOOK EVENT

Incepand din luna aprilie, trainingurile de antreprenoriat in industrii creative se muta in tara, in trei centre urbane care au dovedit deja ca stiu sa valorifice bunurile creative la nivel regional: Iași, Timișoara și Cluj. Mai multe informatii  in curand pe site-ul proiectului “Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Creative”: www.crestetalente.ro

Creativitatea ca responsabilitate

Cand se transforma in job full-time, creativitatea implica mai mult decat talent si pasiune. ”An Ode to Creativity” e un scurtmetraj care vorbeste despre tenacitatea si perseverenta necesare pentru a aduce o idee la viata. Nevoia de a gasi si urmari o viziune, incercarile repetate de a demonstra valoarea muncii zilnice si cautarea constanta a sustinerii financiare.

Toate obstacolele din spatele muncii creative sunt si punctele comune ale unei comunitati de oameni care incearca sa-si depaseasca permanent limitele: designeri, artisti vizuali, cineasti, fotografi, art directori. Mesajul filmului e un call-to-action pentru consolidarea breslelor creative din orice colt al lumii,  in scopul cresterii impactului pe care creativitatea o are la nivel global. Un mesaj sincer si puternic, rezumat in cateva cuvinte:

When creative minds come together, the sum exceeds all expectations.We connect, we learn, we critique, we prosper. It’s not about money or fame, it’s about doing what we love.It’s about creating our greatest work on our own terms.It’s about realizing that creativity is not just an opportunity – it’s a responsibility”.

Scurtmetrajul  a fost e realizat de Behance, una dintre cel mai mari platforme online dedicate expunerii oamenilor care lucreaza in industrii creative. Scenariul se bazeaza pe o cercetare realizata in randul creativilor din comunitatea Behance, iar secventele au fost filmate in timpul muncii lor de zi cu zi.

Puteti vedea scurtmetrajul in intregime in sectiunea de recomandari online ShortsUP.ro.

10 resurse online pentru industrii creative

O idee buna prinde contur atunci cand e pusa in legatura cu alte mii de idei. Sau, cum ar spune Kirby Ferguson, regizorul seriei de documentare Everything is a Remix: creativitatea nu e magie, ci mai degraba un proces riguros de asimilare si conectare a ideilor inovatoare produse de-a lungul vremii. De aici si nevoia de fi permanent conectat la ce se intampla in lumea creatorilor de peste tot.

Am strans mai jos 10 recomandari de publicatii online care ne ajuta sa ne mentineti in ”forma creativa” sau care ne tin la curent cu noutatile din industriile creative si culturale din toata lumea. Cateva resurse care ofera doza zilnica de informatie si inspiratie.  Lista e deschisa, am fi bucurosi sa o intregim. Ce publicatii online cititi pentru a fi la curent cu domeniul care va pasioneaza? Lasati-ne un comentariu aici sau pe www.facebook.com/oricum.

  1. 99u.com e o resursa inepuizabila de sfaturi practice pentru creativi din orice domeniu (arta vizuala, muzica, design, arhitectura, film). Aici gasiti insighturi valoroase despre cum se transforma ideile geniale in proiecte sustinute, dar si strategii de disciplinare a procesului creativ. Motto-ul lor spune totul: “Genius is 1% inspiration, 99% perspiration”;
  2. Reteaua Guardian Cultural Professionals e updatata zilnic cu analize pertinente din mediul cultural public si independent: modele de finantare pentru industrii creative, modele de antreprenoriat in arta si cultura, comunicare si marketing cultural, digital media. Desi majoritatea articolelor fac referire la situatia din UK, pot fi adaptate cu usurinta exemple de best practice pentru mediul romanesc;
  3. The Creators Project e locul in care tehnologia intalneste creativitatea. O retea globala dedicata proiectelor inovatoare ce mixeaza arta cu tehnologiile interactive. Site-ul are structura unei galerii digitale in care va puteti pierde usor printre descoperiri aducatoare de inspiratie;
  4. Culture360.org pune in legatura fortele creative din Asia si Europa. Platforma gazduieste o serie de articole documentate despre initiative globale sau locale din domenii conexe industriilor creative, interviuri si studii de caz, oportunitati de cariera, apeluri de finantare si rezidente internationale;
  5. LabforCulture.org. Similara cu recomandarea anterioara, LabForCulture e o comunitate de networking si informare pentru cei care vor sa dezvolte proiecte culturale internationale;
  6. Monocle.com face conexiunea intre business si industrii creative. Sectiunea de film gazduieste reportaje video despre antreprenorii creativi de succes si e plina de resurse pentru cei pasionati de design;
  7. We Make Money Not Art. Un blog cu recenzii despre tot ce e nou in lumea proiectelor culturale: expozitii, conferinte, evenimente, interviuri;
  8. ArtInfo.com. Tot ce trebuie sa stii despre design si arta contemporana;
  9. Art&Business UK. Site-ul organizatiei cu acelasi nume care dezvolta programe de colaborare intre sectorul cultural si finantatorii privati. Recomandam cu precadere sectiunea studiilor de caz;
  10. Modernism.ro Nu in ultimul rand, un site care radiografiaza zilnic tot ce se intampla in Romania in termeni de creativitate.
Update> sugestii de la cititorii nostri: 
  • Sub25.ro O aparitie fresh in peisajul autohton, cu statement frumos “25 de ani (plus/minus 10) este varsta de aur, perioada de maxim potential al creativitatii, energiei si curiozitatii”. Scriu cu spor despre manifestarile creativitatii in cultura urbana: fashion, arte, foto, film, muzică, obiecte fetis, jocuri si spectacole.
  • Webcultura.ro Despre viata culturala a orasului
  • Designisinky.net Pentru devoratorii de design
  • Designist.ro Concentrat de idei fine. Tot despre design, vazut ca stil de viata: arhitectura, design de obiect, bricolaj, design urban, food design, etc.

Weekendul Comediei Scurte la Cinema Scala

ShortsUP, numitorul comun al scurtmetrajelor valoroase, se intoarce in ultimul weekend din ianuarie cu doua seri de comedii scurte si bune. Weekendul Comediei Scurte are loc pe 26 si 27 ianuarie la Cinema Scala si cuprinde o selectie de patru ore cu unele dintre cele mai amuzante filme scurte ale ultimilor ani, provenite din toate colturile lumii si premiate la Palm Springs ShortFest, Chicago International Film Festival, LA ShortFest. Timp de doua seri, un cinematograf-simbol al Bucurestiului va fi invadat de atmosfera animata de umor vechi si nou. Comedia clasica va prinde viata si in afara ecranului de la Scala, inainte si in pauza dintre filme provocandu-i pe devoratorii de umor cu gaguri live si personaje cult din istoria comicului.

Dozele mici si energizante de comedie promit sa-i scoata pe bucuresteni din apatia de inceput de an si sa functioneze ca cea mai sigura terapie: prin ras.

Mai multe detalii despre eveniment si despre filmele din program gasiti pe www.shortsup.ro.

ShortsUP e si pe Facebook si Twitter.