ShortsUP cauta organizatori in tara

Daca esti din Cluj, Timisoara, Brasov, Sibiu, sau alte centre urbane in care exista interes pentru filme scurte si bune, trimite un email la info@shortsup.com cu titlul Parteneriate locale. 

ShortsUP

Cateva randuri despre tine vor convinge echipa ShortsUP sa-ti trimita aplicatia de parteneriat strategic pe termen lung. Scurtmetrajele pot prinde viata si la tine in oras daca iti faci putin curaj si ai experienta in organizarea de evenimente si in derularea de parteneriate publice si private. Detalii gasiti aici si updates pe pagina de Facebook a proiectului.

Industriile creative au o contributie mai mare sau comparabila cu transporturile sau constructiile

Fundatia Post-Privatizare, in parteneriat cu Asociatia ORICUM, S.C. GEA Strategy & Consulting SA, Centrul de Cercetare si Consultanta in Domeniul Culturii, S.C. M&C Strategy Development SRL, Universitatea Bucuresti si Universitatea de Arte “George Enescu” din Iasi au anuntat, la conferinta de presa din 25 ianuarie 2012, finalizarea etapei de cercetare din cadrul implementarii proiectului “Promovarea antreprenoriatului in domeniul industriilor creative”. Cercetarea s-a desfasurat pe parcursul a sase luni si a implicat, cu precadere, efortul GEA Strategy & Consulting, a Centrulului de Cercetare si Consultanta in Domeniul Culturii si a Universitatii Bucuresti, parteneri in proiect. Rezultatele integrale pot fi consultate pe site-ul: http://indcreative.postprivatizare.ro.

Cercetarea a urmarit actualizarea datelor despre contributia la economia nationala a industriilor creative, determinarea aglomerarilor teritoriale ale industriilor creative in tara si explorarea optiunilor de cariera ale tinerilor pentru a afla daca sunt interesati de antreprenoriat.

Conform cercetarii realizate de Centrul de Cercetare si Consultanta in Domeniul Culturii, industriile creative au o contributie ridicata in economia Romaniei, mai mare sau comparabila cu turismul, restaurantele, transporturile sau constructiile. In 2009, industriile creative generau 5.93% din PIB si aproximativ 100.000 de locuri de munca.

Rezultatele obţinute din studiul realizat de S.C. GEA Strategy & Consulting SA au evidenţiat importanţa sectorului creativ in plan regional, mai precis la nivel judeţean şi al regiunilor de dezvoltare. O trasatura semnificativa este polarizarea imensa a activitaţii intre Bucureşti şi alte centre de activitate din ţara. Concentrarea activitaţii, prin raportare la numarul de angajaţi, numarul de firme şi cifra de afaceri, in Bucureşti şi sectorul Ilfov atinge valori intre 50% şi 60%, iar un numar foarte redus de alte judeţe (Cluj, urmat de Timis, Brasov, Iasi si Constanta) acopera impreuna inca cca. 20% din activitatea inregistrata la nivel naţional. O alta trasatura semnificativa pornind de la profitabilitate este aparitia catorva domenii performante in cadrul unor judeţe: Bucureştiul este „capitala radioului”, Clujul „ judeţul spectacol”, Braşov „leaganul muzeelor”, Iaşi e „creativ pe web”, Timiş ”cel mai bun gamer”, iar Ilfov este „cetatea filmului”.

Din acelasi studiu (realizat de S.C. GEA Strategy & Consulting SA) rezulta ca regiunea Bucuresti – Ilfov se afla pe locul 18 din 253 de regiuni europene in topul ponderii salariatilor din industriile creative  fata de celelalte sectoare economice.

Chiar daca profesiile din industriile creative au un potential care nu este inca perceput corect de societate, cercetarea realizata de Universitatea din Bucuresti a relevat faptul ca exista potential antreprenorial.

Toate rezultatele cercetatilor pot fi consultate in versiunile integrale ale studiilor:

  1. Importanţa economică a industriilor creative: o perspective teritoriala – GEA Strategy & Consulting
  2. Contributia industriilor creative la nivelul economiei nationale – Centrul de Cercetare si Consultanta in Domeniul Culturii
  3. Atractivitatea profesiilor creative si orientări antreprenoriale ale tinerilor in domenii creative – Universitatea Bucuresti

“Promovarea antreprenoriatului in domeniul industriilor creative” este un proiect cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 “Investeste in oameni!”, axa prioritara 3 “Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”, domeniul major de interventie 3.1 “Promovarea culturii antreprenoriale”. Durata proiectului este de 30 luni. Proiectul are ca obiectiv general dezvoltarea competentelor antreprenoriale in randul celor care isi doresc sa lucreze in industriile creative, transformarea oportunitatilor din mediul economic in afaceri sustenabile precum si promovarea omogenitatii acestui sector economic.

Pe 21 ianuarie e Comedy Night

Sambata, 21 ianuarie, de la ora 20.00, la cinematograful Scala din Bucuresti are loc ShortsUP Comedy Night. Aproape 3 ore de comedie in doze mai mici de 20 de minute, intre care “Poveste din West Bank” (regia Ari Sandel), comedia castigatoare la Oscar in 2005 sau “Doi prieteni”, o mostra de maiestrie cinematografica realizata in 2010 de Owen Trevor. Filmat atat pe pelicula de 35 si de 16 mm, cat si in format digital, scurtmetrajul e surprinzator prin trecerile savuroase de la o maniera vizuala la alta.

Detalii despre evenimentul ShortsUP, organizat de Oricum gasiti pe www.shortsup.ro.

Cautam Director Executiv

Pentru ca ideile creative fara rigoare raman simple idei, intr-o lume dominata de ele, ne dorim sa gasim un DIRECTOR EXECUTIV perseverent si orientat spre rezultate, capabil sa scoata solutii si din piatra seaca.

Si, pentru ca la noi in echipa nu lipsesc entuziasmul si exaltarea, ba dimpotriva, „omul nou” trebuie sa vina la pachet cu un grad mare de ancorare in realitatea financiara a mediului din Romania si cu o capacitate de actiune care sa transforme „cele mai imposibile” idei in rezultate palpabile pentru sectorul industriilor creative.

Directorul Executiv al ORICUM va participa la stabilirea strategiei organizatiei, se va implica direct in implementarea strategiei si in supervizarea activitatilor. Crearea raportului de activitate anual va face parte de asemenea din atributiile sale esentiale. Experienta in mediul non-profit/ de business si cel putin 3 ani de lucru intr-un post ce presupune managementul proiectelor si administrarea de bugete sunt indispensabile. In plus, atitudinea pozitiva, optimismul si capacitatea de a inspira si motiva vor fi atuuri esentiale la care ne vom uita cu atentie.

In schimbul avantajului de a fi „sef”, candidatul ideal este deschis la puncte de vedere diferite de ale sale, iar in contrabalans cu capacitatea de a delega, stie sa asculte si sa ofere feedback constructiv pe sarcinile delegate.

Profilul ideal rezulta mai clar din enumerarea de mai jos, iar bifarea tuturor subpunctelor te aseaza in fruntea listei noastre scurte pentru job! Trimite-ne un CV si o scrisoare de intentie de o pagina pana pe 20 decembrie la traian@oricum.ro. Iti multumim!

ORICUM: Director Executiv

Directorul executiv are viziunea de ansamblu asupra situatiei prezente si  viitoare a organizatiei. Adera la misiunea si valorile ORICUM si se ocupa de managementul tuturor proiectelor, atragand in permanenta fonduri pentru activitatile organizatiei. Planifica, evalueaza si mijloceste relatia cu partenerii cheie. Candidatul ideal are experienta relevanta in managementul din zona non-profit/ de business.

 Responsabilitati :

  • Participa la stabilirea strategiei organizatiei pe termen mediu si lung;
  • Decide, impreuna cu membrii asociati, asupra incheierii sau lansarii de proiecte;
  • Coordoneaza si se implica direct in implementarea strategiei si a planului fiecarui proiect pentru a asigura rezultate optime;
  • Supervizeaza desfasurarea activitatilor planificate in functie de scopul, durata si bugetul stabilit, coordoneaza echipele de proiect;
  • Defineste si aloca responsabilitati clare persoanelor din subordine, supervizeaza activitatea acestora in functie de obiectivele stabilite;
  •  Cunoaste in detaliu proiectele ORICUM si posibilitatile de finantare pentru fiecare dintre ele si gaseste solutii optime de eficientizare a costurilor;
  • Aloca resurse specifice pentru initiativele si proiectele organizatiei, prevede si gestioneaza riscurile care pot afecta siguranta financiara;
  • Se ocupa de aspectele financiar-administrative ale asociatiei;
  • Identifica noi oportunitati (prin proiecte, initiative sau granturi) in acord cu viziunea organizatiei; activitati de fundraidsing (parteneri publici);
  • Dezvolta relatii cu stakeolderii importanti (finantatori publici, media, alte organizatii neguvernamentale din Romania si din Uniunea Europeana);
  • Intocmeste rapoarte de activitate.

Calificari si calitati necesare:

  • Cel putin 3 ani  de experienta intr-un post ce presupune managementul proiectelor, administrarea de bugete si coordonarea unei echipe;
  • Experienta in mediul non-profit;
  • Capacitate de influentare si negociere;
  • Initiativa, orientare catre solutii si rezultate, perseverenta;
  • Abilitati excelente de comunicare scrisa si verbala si capacitatea de a mobiliza echipa printr-o atitudine deschisa si pozitiva;
  • Viziune si abordare creativa a agendei zilnice (tinde spre un stil de leadership creativ).

Creativitatea salveaza Romania

Revista FORBES ROMANIA  a realizat un material amplu despre industrii creative si despre rolul ORICUM si al echipei conduse de Razvan Crisan la cristalizarea acestui sector economic in Romania:

“E oficial: in urmatorii 20 de ani, Romania ar putea ajunge polul industriilor creative din Estul Europei. Pentru ca viziunea sa devina realitate, un grup de tineri hotarati sunt gata sa faca ceea ce stiu mai bine: sa mijloceasca, sa conecteze si, mai ales, sa pazeasca. [...] In 2007, Razvan Crisan si asociatia lui au inceput sa-si pună pentru prima data in mod serios problema promovarii antreprenoriatului in industriile creative. Pana atunci, in primii trei ani de activitate, facusera tot felul de proiecte indraznete, pionieristice pe alocuri, dar fara o linie unitară: un festival de scurtmetraje (ShortsUP), o initiativa ambitioasa de mentorship cu personalitati din diferite domenii (GOmentorship) si lista ar putea continua.”

Intreg articolul scris de Diana-Florina Cosmin si aparut in FORBES poate fi citit aici.

Cele mai discutate industrii creative in social media. O analiza ORICUM si Zelist Monitor

Care sunt cele mai vizibile si mai discutate ramuri ale industriilor creative in social media si in media online? ORICUM si Zelist Monitor si-au pus aceasta intrebare si au incercat sa raspunda printr-un research care se refera la perioada de monitorizare 08 octombrie 2010 – 07 octombrie 2011.

Demersul descriptiv al cercetarii a urmarit in prima etapa operationalizarea conceptului de “industrii creative” si stabilirea termenilor care definesc cel mai bine contextul semantic al creativitatii. Au fost selectate 23 de cuvinte-cheie, o parte dintre ele reprezentand denumirea specifica a unei industrii creative, iar alta parte fiind sinonime folosite uzual in limba romana. Pentru definirea contextului semantic al creativitatii au fost stabilite 4 cuvinte cheie, in asociere cu care au fost introdusi spre monitorizare toti cei 23 de termeni amintiti anterior. Vizibilitatea industriilor creative ce cuprind mai multi termeni-cheie este data de suma mentionarilor inregistrate de fiecare expresie.

Sursele investigate au fost compuse din 63.500 de bloguri, 51.326 de conturi romanesti de Twitter, 1.500 de feeduri ale principalelor publicatii online din Romania,1.500 de pagini publice si grupuri publice Facebook si principalele 25 de forumuri romanesti.

Iata cum arata topul vizibilitatii industriilor creative in social media (more…)

In octombrie, ShortsUP fuzioneaza filmul cu teatrul

Infidelitatea vazuta prin 12 povesti scurte in teatru si film da nastere unui experiment de arta contemporana fara reteta. ShortsUP, proiectul prin care scurtmetrajele prind viata si D’AYA, compania independenta de teatru fondata de regizoarea Chris Simion isi unesc fortele pentru un eveniment fara precedent: “Adevar sau Provocare”. Acesta are loc duminica, 23 octombrie de la 19.00 la MNAC (Muzeul National de Arta Contemporana din cadrul Palatului Parlamentului).

Afis Adevar sau Provocare

Filme scurte premiate despre infidelitate si tablourile piesei “Ce ne spunem cand nu ne vorbim” (regia Chris Simion) isi vor da replica pentru a compune un happening neconventional, in premiera in Romania. Filmul si teatrul vor anula granitele si vor compune o reprezentatie eclectica, dar cu acelasi suflu: urban, apropiat de trairile si nedumeririle cuplurilor contemporane.

Evenimentul reprezinta reinceperea sezonului 2011 – 2012, prin care ShortsUP va aduce din nou in atentie cele mai valoroase scurtmetraje din lume intr-o platforma de expunere unica, ce imbina filmul cu artele conexe cinematografiei.

Mai multe detalii pe www.shortsup.ro.