Bucureștiul poate deveni centrul est-european al industriilor creative – a demonstrat prima ediție a festivalului Creative Est, desfășurat în capitală între 12 și 18 octombrie. 25 de speakeri români și internaționali, 70 de afaceri locale de design, modă, tehnologie, gastronomie sau muzică și 3000 de susținători ai creativității au luat parte la festivalul industriilor creative, o inițiativă unică în regiunea est-europeană, sprijinită de Banca Transilvania.
Fosta hală de confecții textile din complexul Industria Bumbacului a fost locul în care publicul curios a făcut cunoștință cu cele mai inovatoare proiecte locale. Aproape 3000 de bucureșteni și-au petrecut weekendul descoperind și cumpărând produse unicate, create de designeri și artiști români ca Lana Dumitriu, Dizainăr, Brândușa Ungurașu, Molecule F, Madam Mitza, Bumbag. Același spațiu industrial de 1200 de metri pătrați a găzduit ateliere pentru familii istețe și experimente gastronomice artizanale – un manifest și un prim pas către un ecosistem economic alternativ care pune în centru producătorii mici, angrenați de talent. FOTO.
Workshopurile și seminariile din cadrul festivalului au adus la un loc 360 de tineri artiști sau viitori manageri de afaceri creative alături de cei mai buni traineri și experți în domeniu. Reigo Kuivjõgi, preşedinte Tartu Centre for Creative Industries le-a arătat tinerilor cum să pornească o afacere în industrii creative iar Zoltan Acs, head of business incubation Design Terminal, a fost prezent la UNARTE cu un seminar despre cum să construiești un brand de fashion cu succes internațional. FOTO.
48 de business-uri s-au înscris în competiția Get in The Ring România și 8 start-up-uri au ajuns în ringul antreprenorilor creativi găzduit de festival. Și-au susținut cu ambiție și curaj ideile în fața juriului și publicului larg, iar 2 dintre ele au câștigat premii cu valoare totală de 4000 de E, oferite de Banca Transilvania. Premiul 1 – Skeptik Dog, studio de animație. Premiul 2 – Madam Mitza – producător de șosete. FOTO.
Petrecerea de la finalul festivalului, Silent DANCE Creative Est, a recâștigat spațiul unei mansarde dintr-o fostă hală de încălțăminte.
Prima ediție Creative Est a beneficiat de sprijinul și votul de încredere al autorităților publice și private care s-au angajat să contribuie mai departe la construirea unui mediu prietenos pentru susținerea grupurilor de business din design, modă, muzică, tehnologie, film, arhitectură – precum și alte inițiative bazate pe talent.
Mulțumim partenerilor strategici fără de care n-am fi reușit: Banca Transilvania, Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, Institutul Cultural Roman, Arcub – centrul de proiecte culturale al Municipiului Bucuresti si Institutul Polonez din Bucuresti.
Mulțumiri speciale pentru conceptul și implementarea petrecerii Silent DANCE la Mansarda Flaros: Iulian Văcărean & Levente Bagoly.
Mulțumiri partenerilor care au împărtășit viziunea noastră: GEA Strategy & Consulting, NOD Makerspace, Wolfhouse productions, Impact HUB, Asociaţia Studenţilor de la Mincu, Asociaţia VIP, Google România, M60, Cafeneaua de Inovare, UEFISCDI, GEYC
Parteneri Silent DANCE: SILVA & Tatratea
Ajutor la implementarea ideilor creative: Brigada de Voluntari
Mulțumiri foarte speciale designer-ului Creative Est: care a adus la viață întreaga identitate grafică a festivalului: Octavian Todiruț.
Parteneri media: Radio Tananana, Wall-Street, IQADS, Sub25
Vice, Modernism
Partener comunicare: MSLGROUP The Practice
Echipa festivalului: Sabina Baciu – director festival, Răzvan Crișan – director asociația ORICUM, George Popa – Manager Financiar, Daniela Ștefănescu – Manager Comunicare, Ionuț Chiciu – Coordonator evenimente speciale, Roberta Rotaru – Manager producție, Iulian Alexandru Popa – fotograf, Octavian Todiruț – designer, Andreea Udrea – asistent comunicare.
Creative Est, organizat de asociatia ORICUM, va deveni o platforma constanta de ceretare, promovare si sustinere a antreprenoriatului in industrii creative. Editia 2 a festivalului va avea loc in octombrie 2016.