Revolutia digitala in industrii creative

In ultima vreme se vorbeste din ce in ce mai mult de modul in care revolutia digitala influenteaza industriile creative. Nevoia de a gasi un mediu ideal de expunere pentru muzica, film, arte vizuale sau arte performative e o provocare constanta pentru organizatii creative si artisti din toata lumea.

Cum s-a schimbat esenta produselor artistice si cum au evoluat nevoile publicului? Aflam din documentarul PressPausePlay, care ofera cateva insighturi valoroase in lumea culturala a ultimului deceniu. Cele mai sonore voci din industriile creative sunt aduse la un loc pentru a crea o viziune echilibrata asupra avantajelor si limitarilor revolutiei digitale. Moby, Likke Ly, Seth Godin, Olafur Arnalds, fondatorii LAST FM, jurnalisti de la The Guardian, The Wire Magazine si alti ”guru” ai creativitatii vorbesc despre experientele proprii in contextul democratizarii artei.

Traim vremuri in care creativitatea e un stil de viata comun marilor orase si nu o practica elitista – digitalizarea ar putea inseamna deopotriva un empowerment imens pentru industriile creative sau o criza majora pentru unele produse artistice, spune PressPausePlay. Revolutia digitala din ultimul deceniu a eliberat creativitatea si talentul dintr-un sistem ordonat si oarecum rigid, oferindu-le oportunitati nelimitate. Pe de alta parte, asa cum inteleg protagonistii filmului, democratizarea culturii tinde sa minimalizeze talentul autentic: ”You go out there into the world! Everyone thinks they have a novel in them. Eveyone thinks they can make a movie. Everyone thinks that they can write a song (….) I don’t think a young Scorsese or a young Hitchcock would make it in this bunsiness. Scream their next release on Facebook. They would get lost…”  spune Andrew Keen, scriitor si antreprenor cultural american. Cand succesul e dirijat de puterea multimii si direct proportional cu numarul de clickuri si cand oricine isi poate cumpara un aparat foto profesionist sau un computer pentru a initia un proiect creativ, arta autentica devine mai greu de definit.

Moby: ”If everyone is a musician, eventually the world will be covered with mediocrity  And that to me is the danger”. Industria a murit, specializarea intr-o anumit domeniu artistic nu mai valoreaza mare lucru. Ceea ce e important e capacitatea de a spune o poveste: in orice mediu, sub orice forma. Arta devine experienta iar gasirea unor modalitati cat mai diverse de conectare cu publicul e principala provocare.

Filmul are 1 ora si 20 de minute si e disponibil online. Va invitam sa-l vizionati si sa decideti ce avem de castigat si ce avem de pierdut de pe urma revolutiei digitale:

PressPausePlay from House of Radon on Vimeo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>